הרצח בתל מונד: צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה הוסר היום (שלישי) ויחד עם זאת התגלו פרטים נוספים מהחקירה: עדות של המטפלת הפיליפינית לפיה היא ראתה את הרצח מהווה התפתחות חדשה ומשמעותית בחקירה. המטפלת מסרה עדות לפיה היא ראתה במו עיניה את החשוד, דוד חיים, רוצח את אופירה חיים. המשטרה מתבססת נכון לעת זו על הודאתו של הגרוש חיים ובהיעדר דוח של המכון הפתולוגי, היא מבססת את התשתית הראייתית על הודאת החשוד והודאת המטפלת הפיליפינית , בנוסף לראיות וממצאים שנאספו מהזירה.



כבר בפתח הדיון, מציין נציג המשטרה שמגיש לבית המשפט דוחות חסויים: "אני חייב להבהיר, ישנו רק עצור אחד בתיק הזה, והוא בבית המשפט. בתו שוחררה על ידינו, למרות שבית המשפט האריך את מעצרה. על פי שיקול הדעת שלנו, ובעצה אחת עם הפרקליטה, החלטנו לשחרר אותה ולהסיר את הבאז". 



עוד אמר הנציג כי "לא קיבלנו עד היום מהמכון שום מסמך ראשוני שיקבע את סיבת המוות. מניסיון אני יכול לומר לומר שחוות דעת אורכת כחודש ימים וזאת מעבר לפעולות החקירה. נמתין בסבלנות לחומרי החקירה, וגם לחוות הדעת הפתולוגית, שתשפוך אור על המקרה ועל כל השאלות שנשאלו". עורכי הדין שי לוי וגיא מימון, סניגוריו של החשוד, ביקשו לדעת את מועד המוות במדויק, ושאלו את נציג המשטרה: "האם אתה יכול לאשר לנו שהמנוחה נראתה ביום הרצח בצרכנייה בתל מונד, בשעה מסוימת בצהריים?". 



נציג המשטרה התעקש שלא להשיב לשאלה. אולם, בית המשפט ציין: "מעצם התשובה שלו, אתם יכולים להניח שאכן יש לו את המידע הזה". 



עורכי הדין של החשוד בבית המשפט. צילום: אלון חכמון
עורכי הדין של החשוד בבית המשפט. צילום: אלון חכמון



עוד קודם לכן הוארך מעצרו של החשוד ב-10 ימים, על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה. עוד בטרם החל הדיון בהארכת מעצרו, חיים, שהודה ברצח, הביע חרטה על מעשיו. חיים אמר לכלי התקשורת: "מצטער על מה שהיה, מצטער על הוויכוח בינינו, שהוביל לרצח הזה. אני אוהב את הבנות שלי". על פי מקורביו, חיים אמר כי אילו היה יכול להחזיר את הגלגל לאחור היה עושה זאת. "אין לו אלא להצטער על מה שעשה". לדבריהם, החשוד ברצח מסביר את מעשיו ביחס שגרושתו נתנה לבנות שלהם  - היא כל הזמן הסתכסכה איתן - וביחס שלה לאמו. 



חיים נעצר בשבוע שעבר, לאחר שהמשטרה מצאה את גופת גרושתו בחצר ביתה. השופט עודד מורנו קבע כי "עולה חשד סביר למעורבותו של החשוד ברצח". במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, דניאל שריקי, בתשובה לשאלת עורכי הדין שי לוי וגיא מימון, כי חיים הודה ברצח והוסיף כי קיימות ראיות נוספות למעורבותו במעשה. עוד אמר החוקר כי שמו של חיים עלה כחשוד במהלך החקירה הסמויה. חיים הורשע בעבר באיומים על הנרצחת.

חשודה נוספת, קרובת משפחתה של הנרצחת, שוחררה למעצר בית, אולם לאחר ערעור של המשטרה, הפך בית המשפט המחוזי את ההחלטה. בסופו של דבר, היא שוחררה לביתה על פי החלטת המשטרה. 



כזכור, לפני כשלושה שבועות דווח למשטרה על היעדרותה של חיים על ידי אחת מבנותיה ששהתה בטיול בהודו וכאשר הניסיון שלה ליצור קשר עם אמה כשל, עלה בה חשש לגורלה. עדיה דיווחה על ההיעדרות המסתורית של אמה ובו בזמן ארזה את חפציה וחזרה לארץ במטרה לסייע למחפשים. באותו זמן, השכנים הצמודים לבית משפחת חיים שהו גם הם בחו"ל ולכן הסביבה הקרובה בחצר האחורית הייתה מבודדת ואיש באזור לא הבחין כי חיים נקברה במקום. גופתה של חיים נמצאה בחצר ביתה, לאחר שמהמקום עלה ריח חריף.

גורמים בחקירה סיפרו עם מציאת הגופה: "ברור לכם שלא יכולנו לפרסם דברים שידענו מחשש של פגיעה בחקירה. הכל היה תחת בקרה עד שהצלחנו להדק את החבל סביב מציאת הגופה". נבהיר כי הפרטים היחידים שנודעו לתקשורת נסובו על יום ההיעלמות והשלב שבו חזרה אחת הבנות מטיול בחו"ל. כל השאר נשאר מבחינת הציבור כפרטים עלומים, עד שהבוקר הכריע ריח חריף את השתיקה הרועמת והוביל את חוקרי המשטרה והמז"פ (מעבדה לזיהוי פלילי) אל חצר הבית, ולא בכדי.