חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שלח היום (שלישי) מכתב לרמטכ"ל גדי איזנקוט ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, ובו דרש מהשניים לברר מדוע סגנית היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), סא"ל אושרת בכר, השתתפה בכנס השדולה החילונית בכנסת, שעסק בנושא "הדתה בצה"ל".

יוגב כתב כי הוא "מתפלא על כך שבכנס פוליטי נגד ההדתה בצה"ל שהתקיים בכנסת, משתתפת נציגה במדים - סגנית היוהל"ם בכר, שאומרת בשדולה באופן רשמי שהיא עובדת עם הפורום החילוני ושדולת הנשים, ושצה"ל עצמו מזדהה עם העמדות שהובעו בשדולה. באופן חד צדדי נשמעו שם עמדות שמאל ועמדות אנטי דתיות, שהקצינה הנ"ל מזדהה איתם, וכן תומכת בשדולה. אם זה לא להכניס מחלוקות במדים לצה"ל, אז מה זה?". 

לדבריו, במהלך הדיון הגדילה בכר לעשות ואמרה כי "יש לנו שיתוף פעולה עם הפורום החילוני וגורמים אזרחיים אחרים שפוקחים את עינינו. אני ומיכל (מנכ''לית שדולת הנשים) מדברות כל יום, יש בדיחה כזו שחצי מהמשכורת אני צריכה לקבל ממנה", כתב ח"כ יוגב בפנייתו.

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מתח ביקורת על השתתפות סגנית היוהל"ם בכנוס השדולה החילונית וצייץ בטוויטר כי "השתתפות קצינה במדים בכנס בעל אופי פוליטי מובהק היא שערורייה. הרמטכ"ל לא היה מעלה בדעתו לאפשר השתתפות כזו בכנס פוליטי מהצד השני. כנראה שהפחד של הרמטכ"ל מארגוני הנשים ומהפלג החילוני קיצוני מקלקלת את השורה, מכניסה את צה"ל שוב למחלוקת ציבורית ופוגעת בחוסנו".


את הכנס,העוסק כאמור בתופעת ההדתה בצה"ל, ארגנו ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), ח"כ תמר זנדברג (מרצ) וח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני).  בתגובה אמרה ח"כ סבטלובה: "חברי הכנסת סמוטריץ׳ ויוגב ממשיכים לזעוק כדוגמת הקוזק הנגזל. הם לא שומרי היהדות של אף אחד והם גם לא מבשרי הציונות. מי שכופים את עצמם ודעתם על הרוב אלו נציגי הבית היהודי הקיצונים שהפכו את היהדות לקרדום לחפור את קברה של הציונות והחברה הישראלית הדמוקרטית". 
 
ח״כ סבטלובה הוסיפה: ״תמיד ממציאים כל מיני ארגונים שממנים 'קיצונים', זה מגוחך. סגנית היוהל״ם הגיעה לכנס הפתוח לקהל הרחב לייצג את עמדת צה״ל. לא הורי החיילים, ולא ח"כ עומר בר לב מפקד במיל של סיירת מטכ״ל ושאר חברות וחברי כנסת שמה שמניע אותם זה ציונות ודאגה למדינה הם הסכנה, אלא אותם גורמים קיצוניים ומדירים שהורסים את הרקמה הישראלית". 
 
יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, מראשות השדולה, צייצה בטוויטר בתגובה: "השדולה החילונית כנראה ממש מבהילה כמה פונדומנטליסטים בכנסת. צה"ל פשוט מבצע את תפקידו ושולח אנשי מקצוע לתת תשובות לציבור".