ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים. הביקור התקיים כתוצאה מהמתיחות בגבול הדרום, ובמהלכו ביקר נתניהו גם בשדרות ואמר: "ראיתי את קיר הפלדה של הנחישות האזרחית שלהם".  עם זאת, תושבי עוטף עזה קיבלו ברגשות מעורבים את ביקורם של ראשי המדינה בדרום. 



תמר כהן, תושבת מושב תקומה, אמרה כי "יש אנשים שרואים בזה מעין סולידריות בקרב קובעי המדיניות, ויש כאלה שרואים שבסך הכל הביקור מצטלם טוב. למרות שבלון תבערה ראשון נפל במושב, למען האמת אין לי מושג איך אפשר לטפל, אם בכלל, בעפיפוני התבערה. רוב התושבים כאן לא יהיו מעוניינים בהסלמה. יש הבדל עצום בין שריפות שפוגעות בשדות ובכלכלה, לבין קסאמים שפוגעים בנפש".



ד"ר אייל ברנדייס, תושב קיבוץ סופה, אמר ל"מעריב אונליין", כי התושבים כאן לא מעוניינים במילים ובהצהרות אלא במעשים: "אנחנו לא צריכים ביקורים, אנחנו צריכים מעשים. לא מילים ולא הבטחות. אני לא מתרגש מהביקורים האלה".



נתניהו עם חיילים באוגדת עזה . צילום: קובי גדעון, לע"מ



עוד הוסיף ברנדייס כי "אנחנו צריכים שהממשלה תעשה מעשה. עם זה, אני לא רוצה להמעיט בערך של ראשי המדינה. ברור שהלחץ עשה את שלו, אבל אני אומר שזה לא מספיק. אני לא רוצה לומר שהם באו על רקע המחאות והביקורת שנמתחה עליהם או בשביל המצלמות, אבל הביקורים לא יספיקו לתושבים שרוצים לראות מעשים בשטח".