אחיעד פוגל בן החמש מהיישוב תקומה בעוטף עזה נולד לתוך המציאות הביטחונית בדרום, אך אתמול גם מה שאמור היה להיות משחק ילדים בקייטנה שלו הפך לכלי מלחמה. בראיון שהעניק פוגל הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל, סיפר הילד על בלון התבערה שנחת בגן שלו, על הפחד ועל המציאות הביטחונית בעוטף עזה.



"זה היה מסוכן", סיפר פוגל" היינו צריכים מהר להיכנס לממ"ד. אם הבלון מתפרק היינו צריכים לקרוא למכבי אש", הוא הוסיף. פוגל סיפר עוד כי הבלון לא נחת בגן עצמו, אלא המטיר אש על חצר הגן בו שהו הילדים. "האש ירדה מהבלון והוא המשיך לרחף", אמר הילד הקטן, והוסיף: "לא פחדתי, כי זאת הייתה שריפה קטנה".
"כולנו הקשבנו לגננת כשהיא אמרה ללכת לממ"ד", המשיך פוגל את סיפורו."שיחקנו בחצר ואז הילדים צעקו שריפה שריפה והגננת הכניסה אותנו לממ"ד. זה נראה כמו בלון רגיל, רק יש לו אש", כשנשאל האם הוא יודע לזהות בלוני תבערה, ענה הילד: "בלון כזה יש לו אש מתחת, ובלון רגיל אין לו. בלון רגיל התפקיד שלו לשמח ילדים". בנוגע לחוויותיו בעוטף עזה, סיפר פוגל כי הוא רגיל לאזעקות צבע האדום, וסיפר על התוכניות שלו לקיץ, "אנחנו הולכים לנסוע לחוף הים, לאכול המבורגר, לקנות גלידה, ולעשות עוד דברים כיפים", הוא סיים לספר.

בשלב זה, אמו של פוגל, רבקה, הצטרפה לשיחה וסיפרה: "אחיעד דיבר המון על המקרה, אנחנו מחבקים אותו, אומרים לו שהחיילים שלנו שומרים עליו, אבל הוא נולד למציאות הזאת, של עוטף עזה". כשנשאלה האם, האם אירוע כזה גורם לה לחשוב על לעזוב את העוטף, היא הבהירה שאין בכוונתה לעזוב את ביתה, והוסיפה: "אני לא צריכה לחשוב מה אני עושה, המדינה צריכה לחשוב מה היא עושה. אפילו פעם אחת לא חשבנו לעזוב. אנחנו חזקים, אבל מקבלי ההחלטות שם למעלה צריכים לחשוב מה עושים הלאה".