סערת אפליית האבות הגאים: חוק הפונדקאות ממשיך לעורר הדים גם היום (חמישי), לאחר שעבר אתמול בקריאה שלישית במליאת הכנסת. עיקר הסערה היא בעקבות הביקורת הציבורית על כך שהחוק אינו מכליל גם זוגות אבות ורוב החצים הופנו כלפי ראש הממשלה נתניהו בטענה שהבטיח לתמוך בזוגות האבות הגאים, אולם ברגע האמת הצביע נגד ההסתייגות בחוק שתאפשר להם להיות הורים.



"מה יהיה עם הממשלה שלנו?", שאל היום דידי הררי בתכניתו ב-103FM. "מה מפחיד כל כך חברי כנסת בזוגות חד מיניים שרוצים להקים משפחה? אמא ואמא זה בסדר, אבל אבא ואבא לא? למה יושבים בממשלה הזו ובכנסת שלנו אנשים חשוכים המפוחדים מעולם הלהט"בים? מה יש לכם? אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל התופעה קיימת. הזוגות קיימים ואף אחד לא ישנה אותם".



"זו לא מחלה כמו שכמה ח"כים דתיים חושבים שאפשר לרפא", המשיך הררי, "זאת עובדה. עובדה שגבר נמשך לגבר ורוצה לחיות איתו ועובדה שאישה רוצה לחיות עם אישה. מה מפריע לכם לתת להם לגדל ילדים? אתם חושבים שזוגות של אבא ואמא רגילים הם האנשים האולטימטיביים לגדל ילדים? לספר לכם על כמה מקרים של אבא ואמא שהילדים חיים בתוך סיוט וגיהינום? מה יש לכם?".



לאחר מכן, החל הררי בהתקפה על כלי התקשורת שמבקרים בימים האחרונים את נתניהו, שהצביע נגד ההסתייגות שהגיש ח"כ אמיר אוחנה לחוק. "לפחות תדייקו", אמר הררי. "ביבי אמר שהוא תומך בחוק הפונדקאות לאבות יחידניים, והוסיף שאם ניתן היה לתקן את החוק הוא היה עושה זאת כבר עכשיו, ואם לא יתמוך בו בהמשך במושב החורף. מלכתחילה אוחנה ומירב בן ארי תכננו להגיש את החוק במושב החורף באמצעות הסתייגות שהגישו לחוק הפונדקאות".



"העניין הוא שאם נתניהו היה מגיש ומאשר את ההסתייגות הדתיים היו מפילים את בממשלה גם את חוק הפונדקאות לאמא ואמא", טען השדר. "לכן ביבי אמר שנחכה למושב החורף, כמו שתכננו מלכתחילה, ואז הוא יצביע בעד. הוכחה נוספת היא מה שאמר אוחנה למעריב השבוע. אני מזכיר לכם שהוא אבא גאה שמגדל עם בן זוגו ילדים מהליך פונדקאות. הוא אמר שלא מדובר בזיגזג של נתניהו ושהכל פייק ניוז".



לאחר מכן, ציטט הררי את אוחנה: "נתניהו אמר שיתמוך בחוק שאגיש ולא בהסתייגות שהגשתי לחוק הקיים, אותו הגיש ליצמן. מי שמאזין למה שנתניהו אמר ודבק באמת אינו שותף לטענה השקרית שראש הממשלה ביצע סיבוב פרסה. הצעת החוק החדשה הוגשה כבר במערכת הפנימית של הכנסת על אבא ואבא ואני מחתים עליה עד מחר את חברי הכנסת ותקודם על ידי סיעת הליכוד וכולנו".



"בקיצור, עיתונאים ואופוזיציוניים, אתם לא מפספסים אף הזדמנות לחבוט בראש הממשלה בנימין נתניהו", סיכם המגיש. "אתם לא מבינים שכל מעשה כזה שלכם רק מגביר את כוחו? תרכזו את הכוח שלכם בדברים אמיתיים. הוא אמר שיתמוך בחוק הפונדקאות לאבות יחידיים. החוק הזה עדיין לא הוגש, מה שהוגש היא ההסתייגות לחוק קיים. זוגות האימהות קיבלו את חוק הפונדקאות, זוגות האבות יקבלו גם את חוק הפונדקאות ויוכלו להיות הורים. אם זה לא יקרה אז כולנו, הומואים, לסביות, סטרייטים, לא החלטיים או א-מיניים, נצטרך לצאת לרחובות ולאפשר לאנשים ראויים הללו לחוות את ההורות".



עריכה: איתמר זיגלמן