לאחר תקופה ארוכה בה בלוני תבערה נשלחים מכיוון רצועת עזה לעבר שדות ויישובי עוטף עזה לראשונה נתגלו בלוני תבערה גם בשכונת גילה שבירושלים, ככל הנראה לאחר שנשלחו מאחד הכפרים הערביים הסמוכים, בית ג'אלה וולאג'א. חבלני משטרה הוזעקו למקום לאחר שזוהו פריטים מחוברים לבלון והם הועברו לבדיקה.

במשטרה שבו והזכירו כי "יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו - עפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם גם חומר נפץ או בערה ומסכנים את שלום הציבור".  

אתמול חיל האוויר תקף חיל האוויר ברצועת עזה חוליית משגרי בלוני תבערה סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. העמדה שבה מדובר שייכת ככל הנראה ל"משמר האזרחי" של חמאס. על פי דיווחים פלסטינים, מהירי נפגעו ארבעה בני אדם, אחד מהם נהרג - עבד אל-כרים רדואן, קצין שדה של הזרוע הצבאית של חמאס בחטיבת רפיח. 

בתגובה לתקיפה, ירו מחבלים שתי פצצות מרגמה, שעל פי דיווח ברצועה, שוגרו לעבר דחפור וכוח הנדסי של צה"ל ממזרח לרפיח. לאחר מכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, שנפל בשטח פתוח. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.