סוף שבוע מתוח בדרום: הפסקת האש, שנכנסה לתוקף החל מחצות (הלילה שבין שישי לשבת) הופרה הבוקר (שבת) כאשר צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לחדירת מספר חשודים אשר חצו את גדר המערכת. החשודים חזרו לשטח הרצועה. בתוך כך, בשעות הצהריים המאוחרות דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי צה"ל חידש את תקיפותיו, כאשר שוב נורה פגז מטנק לעבר מטרה, הפעם סג'עיה שבמזרח העיר עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר פרצה שריפה בנחל עוז בעקבות בלון תבערה. 
 
החל מצהרי יום שישי ועד אמצע הלילה, הותקפו 60 מטרות ברצועה, ביניהן שמונה עמדות תצפית, כשצה"ל תוקף באמצעות מטוסי קרב וטנקים. 15 מהמטרות היו שייכות לגדוד זייתון של החמאס, עוד כ-25 בבית להייה. מחסן של כלי טיס בלתי מאוישים נהרס גם הוא, במה שהיה אמור לשמש כאפשרות לפיגוע. 
 
תקיפות צה"ל ברצועת עזה
התקיפה הנרחבת הגיעה לאחר שבשעות אחר הצהריים, נהרג חייל צה"ל, סמ"ר אביב לוי בן ה-20 מפתח תקווה, מירי צלף, והוא ההרוג הראשון בגבול מאז מבצע "צוק איתן". הלוחם שהה ביחד עם חבריו בסיור, נפצע באורח אנוש ולאחר מכן נפטר מפצעיו. לוי היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע הבא. 
 
בביתו של לוי, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-21 בעוד כשבועיים, התאספו בשעות הצהריים מכריו, בהם בני משפחה וחבריו הקרובים, שהתקשו לעכל את הבשורה על מותו. דודו נועם לוי סיפר כי "הוא היה אמור לחגוג את יום הולדת ה-21 בארבעה באוגוסט, ולהשתחרר בעוד כחודשיים מהצבא. הוא הנכד הגדול במשפחה, ובילדותו אהב מאוד קפוארה, ואף זכה בתחרויות. אביב היה אוהד של מכבי תל אביב בכדורגל ותכנן לטוס לדרום אמריקה, ולפתוח עסק כשיחזור. בנוסף, הוא אהב מאוד גלישה".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: רשתות ערביות


החל פינוי המורדים ובני משפחותיהם בסוריה 

עשרות אוטובוסים הגיעו לאזור קוניטרה במהלך סוף השבוע, כדי להתחיל בפינוי המורדים ובני משפחותיהם מהאזור, ולהעבירם לשטחים אחרים בשליטת המורדים במדינה. הדבר התאפשר, בעקבות חתימת ההסכם בין צבא אסד לבין המורדים. עד כה פונו כמה מאות בני אדם.
 
בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי מסר כי העביר הצעות מפורטות לוושינגטון, אשר במסגרתן יוכלו למעלה מ-1.7 מיליון פליטים סורים לשוב לבתיהם. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, ההסכמות המפורטות במסמך, הושגו במהלך הפגישות שקיימו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בתחילת השבוע בפסגה בהלסינקי.

חיילים סורים בקוניטרה. צילום: רויטרס
 
"לא נתפס שעו"ד יכול להקליט את הלקוח, הנשיא האהוב עליכם לא עשה דבר פסול"

ה"ניו יורק טיימס" דיווח במהלך סוף השבוע כי בידי ה-FBI, הקלטות בהן נשמעים נשיא ארה"ב ועורך דינו מייקל כהן משוחחים על הסכמי השתיקה לדוגמנית פלייבוי קרן מקדוגל, שבעבר פורסם כי ניהלה רומן עם טראמפ בזמן שהיה נשוי למלניה. מקורות דיווחו לעיתון כי את ההקלטות, שהתקיימו בסתיו 2016 ביצע כהן בעצמו והחוקרים שמו ידיהם עליהן בעת שחקרו את עורך הדין על פרשת מימון הקמפיין לנשיאות.

בהצהרה שפרסם עורך דינו של הנשיא טראמפ, רודי ג’וליאני, אישר את דבר קיומן של ההקלטות אך ציין כי לא בוצע כל תשלום. פרסום דבר ההקלטות בעת הזו מגיע לאחר דיווחים על כך שכהן העביר איתותים לחוקרים לפיהם הוא מוכן לשתף פעולה עם החקירה שהחלה בחודש אפריל, עם פשיטה שנעשתה על משרדיו בה הוחרם ציוד רב. בתוך כך, רשת CNN דיווחה כי גורמים בבית הלבן מסרו שברגע ששמע על הדיווח, טראמפ אמר: "אני לא מאמין שמייקל עשה לי דבר כזה".

הנשיא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא יעלה על הדעת שהממשלה יכולה לפרוץ למשרד של עורך דין, בשעות בוקר מוקדמות. עוד יותר מדהים שעורך דין יכול להקליט את הלקוח שלו, מבלי שהוא מיידע אותו על כך, וייתכן שהדבר לא חוקי. החדשות הטובות הן שהנשיא האהוב עליכם לא עשה דבר פסול!".

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


עשרה פצועים באירוע דקירה באוטובוס בגרמניה

אירוע דקירה באוטובוס בעיר ליבק בגרמניה התרחש אמש, במהלכו נפצעו עשרה בני אדם, מתוכם שלושה באורח קשה. לפי המשטרה, התוקף דקר את נוסעי האוטובוס בסכין מטבח. כמו כן, חוקרים שהגיעו לזירה מצאו בתוך האוטובוס תיק ובתוכו חומר דליק, אך ללא חומרים נפיצים. 
 
התוקף, אזרח גרמני בן 34 ממוצא איראני, נעצר מיד לאחר מכן על ידי המשטרה. נכון לכעת, מהמשטרה נמסר כי אין סימנים לכך שמדובר באדם קיצוני שפעל ממניעים טרוריסטיים. 

דקירה באוטובוס בגרמניה. צילום: AFP


משיט קיאק מת בעת פעילות גופנית בים, צעיר בן 28 טבע למוות בחיפה

טרגדיה רודפת טרגדיה: משיט קיאק בן 62 מת היום במהלך פעילות גופנית בלב ים. לאחר שאיבד את הכרתו הוא חולץ על ידי השיטור הימי לנמל יפו בתל אביב. כוחות ההצלה העניקו לו במקום טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו. מעט מאוחר יותר טבע למוות גבר בן 28 בחוף הסטודנטים בחיפה. כוחות ההצלה איתרו אותו כשהוא צף במים ללא הכרה סמוך לחוף. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו במקום.

פעולות החייאה בגבר בן 62. צילום: מד"א


צב הים שזכה לשם "נעים"  שוחרר בחוף הרחצה בג'סר א-זרקא

כ-80 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היום: שמורות הטבע שניר, והגנים הלאומיים מצדה, גן השלושה וחורשת טל. בנוסף, במהלך סוף השבוע, צב הים שזכה לשם "נעים", שוחרר בחוף הרחצה בג'סר א-זרקא, בהשתתפות הורים משפחות ואורחים. בקיבוץ עינת פעלו קבוצת מתנדבים, הורים וילדים במסגרת שנת מצווה, במבצע ניקיון לאורך שביל ישראל במורד הירדן.



צב הים ששוחרר בחוף הים. צילום: רשות הטבע והגנים, סאיאדה עלי