רחובות רבים צפויים להיסגר מחר סביב כיכר רבין שבתל אביב בשל מחאת קהילת הלהט"ב נגד חוק הפונדקאות, כך הודיעה הערב (שבת) המשטרה. הרחובות אבן גבירול, בין שאול המלך לארלוזורוב, בן גוריון משלמה המלך, פרישמן מכיכר מסריק, דוד המלך מויצמן ובלוך מארלוזורוב ייחסמו לתנועה החל מהשעה 18:30, כאשר ההפגנה המרכזית צפויה להיערך בכיכר בשעה 20:00 בכיכר.



כבר בשעה 10:00 הבוקר יוכלו רבבות העובדים ששוחררו או השתחררו ממקומות העבודה שלהם להשתתף בשורת הפגנות שיתקיימו במקביל בצומת עזריאלי בתל אביב, בככר פריז בירושלים, ליד קניון הנגב בבאר שבע, ליד קריית הממשלה ברחוב העצמאות בחיפה ובצומת כרמיאל. חמ"ל השביתה והמחאה יוצב בשדרות רוטשילד בתל אביב, ויוצב בו גם אולפן שישדר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של אגודת הלהט"ב, עם דוברים ואורחים, ובהם ידוענים רבים מקהילת הלהט"ב. מפגשי מחאה ייערכו במהלך היום במוקדים נוספים בארץ, כמו בבית הפתוח בירושלים, בעפולה ובאבן יהודה.



ההפגנה המרכזית ביום המחאה של קהילת הלהט"ב תתחיל בשעה 20:00 בכיכר רבין שבתל אביב, והיא תהיה שיאה של צעדה שתצא עוד קדם לכן ב־18:30 מגינת לוינסקי בדרום העיר, צעדה בסימן הזדהות ותמיכה במצוקות הקהילה הטרסג'נדרית, הנאבקת מדי יום על שוויון וקבלה בחברה ונגד אפליה ואלימות ישירה ועקיפה המופנית כלפי אנשיה במרחב הציבורי.



לא רק סוגיית הפונדקאות



כזכור, במהלך סוף השבוע הצטרפו גופים נוספים לרשימה הארוכה של המעסיקים שהודיעו במהלך רביעי וחמישי על תמיכתם במחאה ועל שחרור עובדיהם הלהט"בים מעבודה היום. אחרי ההסתדרות גם ארגון "כוח לעובדים" הודיע על תמיכתו במחאה, ופנה למעסיקים בקריאה לכבד את זכותם של עובדיהם לשוויון ולחופש הביטוי והמחאה. שביתת העובדים הלהט"בים נועדה לאפשר להם בין היתר להשתתף בפעולות המחאה היום, תשעה באב - בסימן המאבק בשנאת חינם בעם ישראל, ולא רק יום בחירה לעובדים רבים במשק.



השבוע יידרש בג"ץ לשתי עתירות בנושא שכלל אינן קשורות לחוק הפונדקאות. מחרתיים תידון עתירתן של בנות הזוג אורלי ורוית צור־ויסלברג נגד שר הפנים, הדורשת להשוות את הרישום של הורים להט"בים לילד לרישום של הורים הטרוסקסואלים. היום, כאשר נולד ילד להורים הטרוסקסואלים נשואים, שניהם נרשמים באופן אוטומטי כהוריו, ואם הם לא נשואים הם רק צריכים להגיש הצהרה משותפת על הורות. כאשר מדובר בלסביות, משרד הפנים רושם רק את האם שילדה ומסרב לרשום את האם השנייה אפילו אם ביצית הילוד שהופרתה היא שלה. ביום רביעי תידון עתירה להנפיק תעודות לידה עם שמות של שני הורים מאותו מין. חוק מרשם האוכלוסין קובע שאחרי אימוץ תונפק תעודת לידה עם שמות של ההורים המאמצים, אבל המדינה מסרבת להנפיק תעודות לידה עם שתי אמהות או שני אבות גם במקרה שהילד לא יודע את זהות הוריו מלידה.



בקהילת הלהט"ב מתייחסים להבטחת ראש הממשלה נתניהו לתמוך בתיקון חוק הפונדקאות לטובת אבות יחידנים במושב הבא של הכנסת אחרי החגים כאל ספין תקשורתי, משום שסיכוייו של תיקון חקיקה שכזה לעבור בקואליציה הנוכחית, ועוד תחת ידיו של סגן שר הבריאות הנוכחי יעקב ליצמן מיהדות התורה, הוא אפסי. ההנהגה הרבנית של יהדות התורה כבר הודיעה בשבוע שעבר על התנגדותה הנחרצת לכל שינוי חקיקה שיאפשר פונדקאות ללהט"בים.