אחרי ההיענות יוצאת הדופן של מעסיקים מכל המגזרים במשק לשחרר את עובדיהם הלהט"בים מעבודה בשביתה הראשונה מסוגה שיוצאת לדרך היום (ראשון), התארגנה במהלך סוף השבוע במטה המאבק שנפתח באגודה למען הלהט"ב גם המחאה, שבצד השביתה מאופיינת במהלך כל היום בקריאה לשוויון כולל לקהילה הגאה בזכות להקים משפחה בישראל ולגדל ילדים. 
כבר בשעה 10:00 הבוקר החלו אלפי עובדים ששוחררו או השתחררו ממקומות העבודה שלהם להשתתף בשורת הפגנות שמתקיימות במקביל בצומת עזריאלי בתל אביב, בככר פריז בירושלים, ליד קניון הנגב בבאר שבע, ליד קרית הממשלה ברחוב העצמאות בחיפה ובצומת כרמיאל.
הפגנת הלהט"בים בת"א. צילום: אבשלום ששוני

במסגרת זו, נחסמו לתנועה צומת עזריאלי בתל אביב ובהמשך כביש איילון לכיוון דרום, כאשר במקביל פעילים להט"בים חסמו בירושלים כבישים מרכזיים סמוך לבית ראש הממשלה. במהלך המחאה בירושלים נעצרו שלושה מפגינים לאחר שהפרו את הסדר.


חברת הכנסת סתיו שפיר השתתפה אף היא בהפגנה, ואמרה: "ככה נראית קהילה שמתעוררת. אזרחים שמבינים את הכוח שלהם. ישראלים וישראליות שלא מוכנות יותר לשתוק על הפגיעה העמוקה שהממשלה הזו עושה בחופש שלהם לחיות את חייהם כפי שהם בוחרים. אין שוויון כשהליכוד בשלטון - היום שביתה של קהילת הלהט"ב מעוררת ההשראה שאני גאה לקחת בה חלק. גאה בחברים ובחברות שלי שמובילים את המחאה הזו ובמסר החשוב כל כך שמזכיר לנו שמדינת ישראל נבנתה כדי לתת לכל אזרחית ואזרח - בית. בית אמיתי, שוויוני ובטוח".

חמ"ל השביתה והמחאה הוצב בשדרות רוטשילד בתל אביב והוצב בו גם אולפן שמשדר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של אגודת הלהט"ב עם דוברים ואורחים בהם ידוענים רבים מקהילת הלהט"ב. מפגשי מחאה יערכו במהלך היום במוקדים נוספים בארץ כמו בבית הפתוח בירושלים, בעפולה ובאבן יהודה. 
 
 
ההפגנה המרכזית ביום המחאה של קהילת הלהט"ב תתחיל בשעה 20:00 בככר רבין שבתל אביב והיא תהיה שיאה של צעדה שתצא עוד קדם לכם ב-18:30 מגינת לוינסקי בדרום העיר, צעדה בסימן הזדהות ותמיכה במצוקות הקהילה הטרסג'נדרית, הנאבקת מדי יום על שיויון וקבלה בחברה ונגד אפליה ואלימות ישירה ועקיפה המופנית כלפי אנשיה במרחב הציבורי. 
 
לא רק הפונדקאות
מארגני המחאה מדגישים כי אפליית הגברים היחידנים וזוגות הגברים בחוק הפונדקאות שעבר בשבוע שעבר בכנסת הוא רק הזרז לפעולות המחאה שיתרחשו היום ברחבי הארץ. חן אריאלי, יו"ר אגודת הלהט"ב מסבירה: "המחאה היא לא על חוק כזה או אחר אלא על שלילת כל הזכויות מאיתנו. נישואים, הורות, הכרה בהורות שכבר נעשתה - המשפחה הלהט"בית לא מוכרת על ידי המדינה בשום שלב שלה. ההצהרות הריקות והנאומים היפים באנגלית מתבטלות ברגע שהפוליטיקאים הדתיים מצווים על נתניהו להצביע נגדנו ובכל פעם מחדש הוא נכנע לתכתיבים שלהם. המשפחה שלי שווה לכל משפחה אחרת בישראל ונילחם עד שנקבל את השוויון שמגיע לנו".
   
רק השבוע יידרש בג"צ לשתי עתירות בנושא שכלל אינן קשורות לחוק הפונדקאות. מחר (שני) תידון עתירתן של בנות הזוג אורלי ורוית צור-ויסלברג נגד שר הפנים הדורשת להשוות את הרישום של הורים להט"בים לילד לרישום של הורים הטרוסקסואלים. היום, כאשר נולד ילד להורים הטרוסקסואלים נשואים שניהם נרשמים באופן אוטומטי כהוריו, ואם הם לא נשואים הם רק צריכים להגיש הצהרה משותפת על הורות. כאשר מדובר בלסביות, משרד הפנים רושם רק את האם שילדה ומסרב לרשום את האם השניה אפילו אם ביצית היילוד שהופרתה היא שלה. ביום רביעי תידון עתירה להנפיק תעודות לידה עם שמות של שני הורים מאותו מין. חוק מרשם האוכלוסין קובע שאחרי אימוץ תונפק תעודת לידה עם שמות של ההורים המאמצים אבל המדינה מסרבת להנפיק תעודות לידה עם שתי אמהות או שני אבות גם במקרה שהילד לא יודע את זהות הוריו מלידה. 

 


 
מוחים בירושלים. צילום: יונה שניצר\TPS
מוחים בירושלים. צילום: יונה שניצר\TPS

המחאה תגיע לשיא בערב. צילום: אבשלום ששוני
המחאה תגיע לשיא בערב. צילום: אבשלום ששוני

צועדים על אילון. צילום: אבשלום ששוני
צועדים על אילון. צילום: אבשלום ששוני

המחאה הגיעה גם לכרמיאל. צילום: אילן שיינפלד
המחאה הגיעה גם לכרמיאל. צילום: אילן שיינפלד

חסימות כבישים בבאר שבע. צילום: מטה מאבק הלהט"ב
חסימות כבישים בבאר שבע. צילום: מטה מאבק הלהט"ב


בקהילת הלהט"ב מתייחסים להבטחת ראש הממשלה נתניהו לתמוך בתיקון חוק הפונדקאות לטובת אבות יחידנים במושב הבא של הכנסת אחרי החגים כאל ספין תקשורתי משום שסיכוייו של תיקון חקיקה שכזה לעבור בקואליציה הנוכחית, ועוד תחת ידיו של סגן שר הבריאות הנוכחי יעקב ליצמן מיהדות התורה, הוא אפסי. ההנהגה הרבנית של יהדות התורה כבר הודיעה בשבוע שעבר על התגדותה הנחרצת לכל שינוי חקיקה שיאפשר פונדקאות ללהט"בים. 
השביתה
במהלך סוף השבוע הצטרפו גופים נוספים לרשימה הארוכה של המעסיקים שהודיעו במהלך רביעי וחמישי על תמיכתם במחאה ועל שחרור עובדיהם הלהט"בים מעבודה היום. אחרי ההסתדרות גם ארגון "כח לעובדים" הודיע על תמיכתו במחאה ופנה למעסיקים בקריאה לכבד את זכותם של עובדיהםן לשוויון ולחופש הביטוי והמחאה. שביתת העובדים הלהט"בים נועדה לאפשר להם בין היתר להשתתף בפעולות המחאה היום, הוא ט' באב, בסימן המאבק בשנאת חינם בעם ישראל ולא רק יום בחירה לעובדים רבים במשק. 
השובתים התבקשו במטה המאבק להפיץ את ההודעה הבאה: "אני לא בעבודה היום כי אני מאמין שכל בני האדם שווים. גם אני הצטרפתי לשביתת המחאה הגדולה במחאה על כך שהמדינה שלי לא מאפשרת שיויון לקהילה הלהט"בית".
רשות שדות התעופה הודיעה כבר במקביל לתמיכתה במאבק כי צפוי מחסור בכח אדם שעשוי לגרום לשיבושים בנתב"ג והיא מבקשת של סבלנות הנוסעים היום, שצפוי להיות עמוס במיוחד בנמל התעופה. במגזר העסקי הגדילו לעשות חברות שהודיעו כי יעניקו לכל עובד להט"בי שייכנס להליך של פונדקאות בחו"ל מענק של עשרות אלפי שקלים לצורך השתתפות במימון ההליך ובהן: מייקרוסופט ישראל, קרן סינגולריטים, טבע, סלקום, מלאנוקס ופלייטיקה. חברות אחרות הודיעו כי לא יורידו כלל יום חופש לעובדים הלהט"בים השובתים בהן סופר פארם והדקה ה-90.