הלוויתו של סמל-ראשון אביב לוי ז"ל, שנהרג שלשום מאש מחבלים סמוך לרצועת עזה, תיערך היום (ראשון) בשעה 12:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. סמ”ר לוי, בן 20 מפתח תקווה, הוא חלל צה”ל הראשון בגבול רצועת עזה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014. הוא הותיר אחריו הורים, יעקב ופרי, ושלושה אחים ואחיות. הוריו ושניים מאחיו שהו באיטליה בזמן האסון וחזרו לישראל מיד עם קבלת הבשורה המרה.
 
לוי, לוחם מגדוד צבר בגבעתי, היה בפעילות מבצעית באזור כשנפצע באופן אנוש בחזה מפגיעת קליע שפגע באפוד המגן שלו. מותו נקבע במקום. אביב היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע בא. הוא למד בתיכון גולדה שבשכונת אם המושבות בעיר. אמש, בהנחייתו של ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, ייפתח התיכון שבו למד כדי לאחד את חבריו ומכריו.
 
בביתו של אביב, שהיה אמור לחגוג בקרוב את יום הולדתו ה־21, התאספו אתמול מכריו, בהם בני משפחה וחבריו הקרובים, שהתקשו לעכל את הבשורה על מותו. דודו נועם לוי סיפר: “אביב היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה־21 ב־4 באוגוסט ולהשתחרר בעוד כחודשיים מהצבא. בילדותו אהב מאוד קפוארה ואף זכה בתחרויות. הוא היה אוהד של מכבי ת"א בכדורגל ותכנן לטוס לדרום אמריקה ולפתוח עסק כשיחזור. בנוסף, הוא אהב מאוד גלישה.

חלל צה"ל אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה
חלל צה"ל אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה

 

"אביב הוא הנכד הראשון של המשפחה והוא ממש נולד לתפקיד הבכור - תמיד דאג, שמר, לימד והדריך את האחים שלו ואת בני הדודים. הילד הכי אהוב והכי נערץ במשפחה שלנו, שתמיד השקיע ועשה את הדברים בצורה יסודית - מאז שהיה אלוף הקפוארה ועד למפקד בגבעתי. ילד צנוע וחרוץ, ששימש דוגמה לאחיו אורין בן ה־19, לוחם בצה”ל, אחותו נוי, תלמידת תיכון בת 15, והאח דן בן ה־4 וחצי”. הדוד חיים וטורי התקשה אף הוא להיפרד מאחיינו האהוב, ואמר: “אביב היה מלח הארץ, אחד שאהב את המדינה מאוד והיה לוחם וגבר. זה אסון גדול למשפחה ולחברים”.
 
האח אורין הוסיף: “בכל פעם שאביב היה חוזר הביתה מהצבא היינו מחכים לו ובאים לקחת אותו מהרכבת, הכל כבר חיכה לו כאן - האוכל של אמא וכל מה שביקש. הוא היה המודל לחיקוי שלי. יש לנו אח קטן בשם דן. בכל פעם שאביב היה חוזר הביתה הוא היה מבלה איתו ולוקח אותו לכדורגל, לסרטים, לים או לאכול גלידה. הוא היה קשור אליו בצורה בלתי רגילה. כולנו היינו קשורים אליו”.
 
“כשאביב התגייס לצבא”, סיפר דודו נעמן, אחד מחבריו הרבים של אביב, “הוא פחד שיגייסו אותו לשריון, וכשהוא קיבל גבעתי - הוא שמח מאוד. הוא סיים קורס חובשים ואף יצא לקורס מפקדים במסגרת שירותו. המוות שלו הוא אובדן עצום לכולנו”. סגן דור, סגן מפקד הפלוגה של לוי, סיפר: “אביב לא היה אמור לצאת לשטח ביום שישי, אבל הוא התקשר אלי ואמר לי: ‘אתה חייב להוציא אותי’. הוא היה טוב בכל מה שהוא עשה, אפילו יותר מהמפקדים שלו. הטוב מכולם. היינו עושים הכל ביחד”.