מאבק קהילת הלהט"ב: בעוד מקומות עבודה רבים מעודדים את עובדיהם לצאת ולהפגין למען הקהילה הלהט"בית, פנתה האגודה לזכויות האזרח היום (ראשון) לפרקליט הצבאי הראשי, האלוף שרון אפק, בדרישה שיורה על ביטול החלטתו של ראש אכ"א שלא לאפשר לחיילים לקחת חלק בהפגנות למען שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב שיתקיימו הערב.



הפרקליטות הצבאית הגיבה לפניה ומסרה כי "נושא השתתפותם של חיילים בהפגנות נמצא בבדיקה משפטית, אולם בכל מקרה, לא יינקטו צעדים נגד חיילים שישתתפו הערב בהפגנות למען שוויון לקהילת הלהט"בית".



חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מ"הבית היהודי" הגיב בנימה צינית להחלטת הפרקליטות הצבאית בחשבונו בטוויטר וכתב: "מת על התקדימים שהשמאל יוצר. לא היה שום סיכוי בעולם לקבל אמירה כזו שלפיה לא ינקטו הליכים נגד חיילים שישתתפו בהפגנות בשום נושא אחר. תוהה אם יש לזה קשר לעובדה שהפרקליט הצבאי הראשי עצמו משתייך לקהילה. לא מאמין שיש קשר אבל סתם תוהה ביני לבין עצמי".


כזכור, רק לפני שלושה שבועות, התבטא סמוטריץ' נגד הקהילה הגאה ואמר כי מצעד הגאווה מהווה דבר עבירה מבחינתו. "ביהדות קיים סעיף של 'סיוע לדבר עבירה'. הצעידה היא האמצעי על מנת לתת לגיטימציה למעשה אסור על פי התורה. אני לא רוצה לסלוד או לתעב, אבל רוצה לבקש לכבד את הצד השני ולהגן על אדם באמונתו". באופן דומה, טען הח"כ גם כי הדפסת הזמנות לחתונה להט"בית מהווה עבירה, וציין: "אני מבקש לא להדפיס הזמנות לחתונה חד מינית".