יום אחד בלבד לאחר תשעה באב, יום חורבן בית המקדש הראשון והשני, ניתקה היום (שני) אחת מאבני הכותל המערבי בירושלים ממקומה ונפלה על מרפסת התפילה הצמודה אליו. בתיעוד של האירוע נראה אדם עומד במרפסת התפילה כאשר האבן מתרסקת על הקרקע בסמוך לו, אך הוא לא נפגע. רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, מוסר שמדובר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע מזה עשרות בשנים. 
"העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד", אמר הרב רבינוביץ'. הגורמים המקצועיים, רשות העתיקות, המשטרה ועיריית ירושלים, יחקרו את האירוע. עד להודעה חדשה מרפסת התפילה תיסגר, אך רחבת עזרת ישראל הגדולה תפעל כרגיל.
ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, אמר: "זהו בוקר קשה. זכינו שנמנע היום אסון כבד. ניתן רק לדמיין מה היה קורה אם האבן היתה ניתקת יום קודם, כשהמקום המה מתפללים ומתפללות. הכותל  מבקש להזכיר לנו שהוא לא רק מושא לתפילותינו וזכר למקדש, אלא גם קיר תמך בן אלפיים שנה. יש לבצע בדיקות הנדסיות של הכותל כולו, על שני חלקיו, זה האורתודוקסי וזה השוויוני, על מנת למנוע אסון בעתיד, חלילה. אבן מקיר תזעק".