מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת, אמר היום (שני) כי ההנהגה הפלסטינית מקיימת מגעים עם מדינות רבות בנוגע לסכנות הטמונות בחוק הלאום שעבר בכנסת בשבוע שעבר. לדבריו, חוק הלאום ייסד "משטר אפרטהייד חדש", וכן יהפוך את הסכסוך הישראלי-פלסטיני מסכסוך פוליטי לסכסוך דתי. עריקאת אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שקיים באל-בירה.



עריקאת אף קרא לקהילה הבינלאומית לשקול מחדש את יחסיה עם ישראל, ואף הוסיף שחקיקת חוק הלאום מציבה סימן שאלה בנוגע לחברותה באו"ם. עוד אמר עריקאת כי החוק מכשיר את ההתנחלויות, סולל את הדרך לטיהור אתני ולמימוש חזון ארץ ישראל השלמה, ומיועד להרוס את האפשרות לממש את פתרון שתי המדינות. 


בנוסף, במהלך אירוע הוקרה לאסירים פלסטינים שמתו במהלך ריצוי עונשם בכלא הישראלי ולאסירים משוחררים, הבהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן: "השהידים והאסירים הם כוכבים בשמי המאבק של העם הפלסטיני, ומגיעה להם הבכורה בכל דבר". בתוך כך אבו מאזן הוסיף כי "לא נקצץ מקצבאות משפחות השהידים, האסירים והאסירים המשוחררים. לו היה נשאר לנו גרוש אחד, היינו משלמים אותו למשפחות השהידים והאסירים." 


יש לציין כי מאז אפריל 2017, מקצצת ממשלת הרשות הפלסטינית ומלינה את משכורות האסירים הפלסטינים מרצועת עזה הכלואים בישראל, לצד משכורות פקידי הרשות ברצועה.