קבוצה המונה כ-15 מפגינים מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" חסמה היום (שלישי) במשך כשעתיים את מסילת הרכבת ליד יקום לכיוון צפון. הדבר גרם לעצירת תנועת הרכבות במקום בשני הכיוונים. מהמפגינים נמסר: "כפי שהבטחנו אנחנו ממשיכים במחאה למען קצבת נכות בגובה שכר מינימום". 
לדבריהם, תיקון החוק שהעבירה הממשלה בכנסת, להעלאת הקצבה המקסימלית ל-3,200 שקלים, וללא הצמדה לשכר הממוצע במשק, נעשה בניגוד לעמדת ארגוני הנכים ומעל ראשם". הם הוסיפו כי "גם האופק של החוק, מדבר על קצבה של 3,700 שקלים, אבל רק בעוד שלוש שנים ובכפוף להחלטת שר האוצר".
הנכים ציינו כי "המאבק, שהחל לפני שלוש שנים, נועד להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, שמאז התעדכן ל-5300 שקלים. לא נקבל מצב בו המדינה מגדירה סכום מינימלי לקיום בכבוד של אדם עובד, ומונעת את הקיום הזה מכל אדם שאיתרע מזלו ונפלט משוק התעסוקה בשל מחלה או תאונה והוכר בביטוח הלאומי כחסר כושר עבודה". המוחים המשיכו וקראו לראש הממשלה ולשר האוצר "לפתוח את החוק לדיון מחודש עם ארגוני הנכים. יש מי שנטש את המאבק, אבל אנחנו לא שכחנו את מטרתו".
הנכים הופכים לפנתרים חוסמים את מסילת הרכבת ליד יקום לכיוון צפון


הנכים הופכים לפנתרים חוסמים את מסילת הרכבת ליד יקום לכיוון צפון
יו"ר מטה מאבק הנכים: ""ההעלאה המבזה בקצבה שקיבלנו השנה מותירה אותנו מתחת לקו העוני"

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", התייחס לחסימת פסי הרכבת ואמר כי "אנחנו מבינים את הייאוש המתגבר בקרב קבוצת המפגינים, אך יחד עם זאת, מחאה צודקת ככל שתהיה אסור שתסכן חיי אדם. המפגינים חצו את הפסים". נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, פנתה לאחרונה במכתב לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הרווחה, ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, ליו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת ולחברי הכנסת המכהנים כראשי השדולה לאנשים עם מוגבלויות.

היא כתבה במסמך: "אני קוראת לשר הרווחה חיים כץ להשתמש בסמכות שניתנה לו על פי חוק, ולא לאפשר לאוצר לחמוס את עודפי הגביה של הביטוח הלאומי בסך 11.1 מיליארד שקלים. אני קוראת לצמצום הפעימות להעלאת קצבת הנכות ולהעלאתה ל-5,300 שקלים לחודש באופן מיידי, כבר באוקטובר השנה"

מורביה הוסיפה: "שר הרווחה ואנשי הביטוח הלאומי יידעו היטב מה לעשות עם 11.1 מיליארד שקל בשנה, ואם לאו - הנה כמה הצעות קונקרטיות - העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום במשק והצמדתה לשכר הממוצע במשק, שכל חברי הכנסת הצביעו בעדה - כשאפשרו להם חופש הצבעה; העלאת קצבאות הנכים שעברו עם קצבת הנכות לקצבת זיקנה - באופן מלא - כפי שנקבע על ידי בג"ץ בפסיקה חלוטה שנרמסה ובמקומה התקבלה העלאה מבזה של 235 בלבד תוך ביזוי הפסיקה; העלאת קצבת השר"ם (שירותים מיוחדים) לנכים המעסיקים עובד זר לסכום ריאלי; העלאת קצבת ילד נכה לגובה שכר המינימום כדי שהוריו יוכלו לטפל בו מבלי שהמשפחה תקרוס כלכלית; העלאת דמי הליווי לעיוורים כך שיפוצו על השימוש בתחבורה הציבורית ועל הצורך להיות מלווים באדם רואה".
מורביה מדגישה עוד: "ההעלאה המבזה שקיבלנו השנה מותירה אותנו מתחת לקו העוני ודנה את הנכים שעברו עם קצבת הנכות לקצבת זקנה לעולב ורעב, ואנחנו עדיין נאנסים לבחור בין תרופה לפרוסה. אין שום מתאם בין ההצהרות הפומביות ומסיבות העיתונאים לפגר החוק המסורס שעבר תוך התעלמות מופגנת מאתנו כאזרחים בעלי זכויות במדינת ישראל".