אירוע מצמרר בירושלים: פעוט כבן שנה נפגע הערב (שלישי) באורח אנוש לאחר שטבע בדלי מלא במים בביתו שבשכונת רוממה בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר, תוך שהם מבצעים בו פעולות החייאה.



חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס של מד"א, ישי לוי, סיפר כי "הייתי במוקד החירום 101 של מד"א בתחנה בירושלים כשהתקבלה הקריאה ומיד יצאתי למקום. במקביל, החובשים במוקד הדריכו את מזמין האמבולנס בביצוע פעולות החייאה בסיסיות. כשנכנסתי לדירה ראיתי את הפעוט מחוסר הכרה ומיד התחלתי להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים. המצב שלו היה קשה מאוד והוא פונה בניידת טיפול נמרץ במהירות לבי"ח תוך כדי המשך טיפול וביצוע פעולות החייאה."



לפני מעט יותר מחודש, פעוטה בת שלושה חודשים נחנקה בזמן האוכל כששיחקה בגן שעשועים בירושלים, וכמו במקרה הנוכחי, פונתה גם היא לבית החולים שערי צדק כשהיא מחוסרת הכרה.

הפראמדיקים של מד"א, ישראל כהן ועזריאל פינסקי סיפרו: "כשהגענו לגן השעשועים ראינו את הפעוטה מחוסרת ההכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשרופאת ילדים שהייתה במקרה בגן מבצעת בה פעולות החייאה בסיסיות. הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותה במצב אנוש תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבי"ח, שם הרופאים ממשיכים להיאבק על חייה".