פרופסור מרדכי קרמניצר פרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים וסגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, התייחס בתכניתו של ינון מגל ברדיו 103FM לחוק הלאום. "אני חושב שמה שעבר שכאן זה מסר של השפלה. שלא יכול להיות שלא יורגש על ידי מי שמרגיש עצמו כחלק מהמדינה ופתאום הוא מוצא עצמו לא קיים", אמר, "אם היית במקומו היית קופץ עד השמיים. זה חוק משפיל, מזעזע ומטומטם שכל אדם עם מצפון צריך להתנגד לו". 

 

"מה קרה למגילת העצמאות?", שאל פרופסור קרמניצר, "מישהו מחק אותה, שכח אותה. אנחנו צריכים שממשלת נתניהו תעשה מגילת עצמאות חדשה שנוגדת את הרוח - איפה שוויון האזרחים המלא?, אל תספר למאזינים סיפורי מעשיות. בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו השוויון לא מופיע. למה לא מופיע? כי הציונות הדתית לא מחויבת לערך של שוויון. זו בושה". 
"אנחנו המדינה היחידה בעולם הנאור שלא רוצה לכתוב בחוקת היסוד שלה שאנחנו מחויבים לשוויון", המשיך בקול נרגש, "אני מתבייש בזה שכך מגדירים את זהותה של המדינה שלי. אני פטריוט ציוני לאומי. מדינת ישראל היא בעיני התגשמות של חזון מוצדק בחזון העמים. אבל מכאן לתת יד לגזענות, לאפליה, להדרה, להדתה יש מרחק עצום, החוק הזה לא יוכל להישאר. יש סיכוי שבית המשפט ימחק אותו, למרות שזה קשה מאוד. הכנסת תהיה חייבת לשנות את החוק הזה, זו חרפה שאי אפשר להשלים איתה".