"התרשמתי כי נפל פגם מנהלי בהחלטת המשיבים", כך כתב השופט ארז יקואל, בפסק הדין בעניינה של מנהלת בית הספר בצפון תל אביב, בו עבד המורה הפדופיל שאול שמאי וקבע כי החלטת משרד החינוך להמשיך להעסיק את המנהלת בתפקידה היא שגויה. כפי שפורסם הערב (רביעי) ב"כאן", בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר לבקשת הורי התלמידים מבית הספר וקבע כי המנהלת לא תוכל להישאר בתפקידה. "אני סבור כי החלטת המשיבים להותיר את המנהלת בתפקידה, חרגה ממתחם הסבירות המנהלי", כתב השופט יקואל והוסיף כי המנהלת "לוקה בפגם מנהלי ואין להותירה על כנה".



עו"ד דפנה הולץ לכנר, המייצגת את ההורים אמרה כי ההורים מאוד מאושרים שהצדק יצא לאור וציינה כי "כל שיקול הדעת של בית הספר היה מוטעה וגם של משרד החינוך. בית המשפט השתכנע באופן מוחלט שמשרד החינוך שגה שגיאה מהותית בכך שאפשר למנהלת בית הספר להמשיך ולנהל את המקום. הוא קיבל את כל טיעונינו בנוגע לחוסר מסוגלותם של ההורים להמשיך ולתת אמון במנהלת לאחר שורת ההחלטות שהיא קיבלה והאופן בו התנהלה מול עבריין המין המורשע".



כזכור, לפני כחודש עשרות הורים לתלמידים מבית הספר היסודי בתל אביב בו עבד המורה הפדופיל שאול שמאי, הגישו עתירה לבג"ץ, באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, נגד שורה של גורמים במשרד החינוך. ביניהם: מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, מנהלת אגף החינוך בעיריית ת"א, שירלי רימון ומנהלת ביה"ס. בעתירה דרשו ההורים שמנהלת ביה"ס תוחלף ובנוסף דרשו ממשרד החינוך לפרסם כללים ונהלים בכל הנוגע להעסקתם של מורים מחליפים - בעניין דרישה זו השופט קבע כי במשרד החינוך הופקו הלקחים.