מחדל השריפה בירושלים: מבדיקה של מחלקת הגנה מאש בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי המלונית ברחוב הנביאים בה נלכדו בני המשפחה ודיירים רבים נוספים, פעלה ללא אישור כבאות והצלה עפ"י חוק. מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים, טפסר משה סויסה, הוציא זימון לבעלי המקום לשימוע, כבר ביום ראשון הקרוב, לפני סגירה בהתאם לחוק הכבאות.

טפסר סויסה אמר כי "עוד בשלבי כיבוי השריפה כשהגעתי למקום, חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים כנדרש, וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין. בשריפה אתמול, נפגעו בני משפחה, נלכדו דיירים נוספים, וצוות לוחמי אש מחלצים, כמעט קיפח את חייו בחילוץ ההירואי של הלכודים".

לדבריו, "בכבאות והצלה רואים בחומרה רבה את התופעה של בעלי עסקים ובמיוחד אכסניות ומלונות בהם מתאכסנים אזרחים רבים, אשר לא עומדים בדרישות החוק ולא מתקינים אמצעי בטיחות מאש כנדרש ומסכנים חיי אזרחים ולוחמי אש. מחוז ירושלים בכבאות יפעל לסגירת כל עסק המסכן חיים. בסיוע האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים וגורמי אכיפת החוק, נפעל להעמיד לדין כל מי שיסכן את שלום הציבור".
שריפה בירושלים


הבוקר העריכו בשירות הכבאות כי השריפה פרצה כתוצאה מהצתה והמשטרה עצרה חשוד - צעיר תושב מזרח ירושלים. בשריפה נפגעו שבעה בני אדם, מהם גבר כבן 30 באורח קשה וכן שלושה בני משפחה אחת.