נוסעים בחלק מקווי האוטובוסים של דן אינם מקבלים עודף מהמכשיר האוטומטי למכירת כרטיסים, כך עולה מדיווחי נוסעים. "עליתי ברחוב אבן גבירול לקו 189 של דן. הנהג הודיע שאפשר לרכוש כרטיס נסיעה רק במכונה האוטומטית. שלשלתי אל המכונה 10 שקלים, אבל קיבלתי כרטיס ללא עודף, אפילו שכרטיס נסיעה עולה רק 5.90 שקלים", סיפר נוסע והוסיף: "בסך הכל נסעתי שלוש תחנות - והנסיעה הזאת עלתה לי ביוקר". הוא מסביר כי רק לאחר שהכניס את מטבע של 10 שקלים ולא קיבל את העודף, הבחין באותיות הקטנות המיידעות שהמכשיר אינו מחזיר עודף.
 
"הייתי בלחץ לשלם כי חששתי שיגיע פקח כרטיסים מטעם דן, ואז עוד הייתי מקבל קנס כספי. לא היה ברשותי כסף קטן. מדוע אני צריך לשלם יותר?",סיפר אותו נוסע והוסיף: "זה מקומם. הרי מחיר הנסיעה הוא 5.90. מדוע צריכים לשלם יותר? למה הנהגים אינם טורחים להחזיר עודף, במקרה שהמכונה האוטומטית אינה מחזירה אותו?".
 
בחברת דן אמרו בתגובה כי המכשירים האוטומטיים אינם מחזירים עודף רק בקווים 1 ו־189 של החברה. "זה ידוע ונעשה על פי אישור משרד התחבורה והנחיותיו", אמר דובר דן, איתן פיקסמן. הוא המליץ לשלם באשראי: "ואז התשלום יהיה רק 5.90 שקל", הסביר. עוד הבהירו בחברת דן: "לוגיסטית לא ניתן לתת החזר עודף מזומן בתוך האוטובוס. לכן, לכל אותם בודדים שנתקלו בבעיה ניתן החזר בכל עמדת שירות או דרך הדואר".