עו"ד איתמר בן גביר פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שימליץ לממשלה לבטל את ההכרזה על תנועת כך כארגון טרור. המפלגה נבחרה לכנסת ה-11 בשנת 1984, אך ב-1988 נפסלה מלהתמודד בבחירות, לאחר שהוכנסו תיקונים לחוק יסוד: הכנסת וחוק הבחירות לכנסת המונעים מרשימות המסיתות לגזענות להתמודד.
ב-1994 הוכרזה התנועה על ידי ממשלת ישראל כארגון טרור, בעקבות הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במתפללים מוסלמים במערת המכפלה, והיא כלולה גם ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית, האיחוד האירופי וקנדה. 
בפנייה, שהעתק ממנה נשלח גם לשרת המשפטים איילת שקד, טוען עו"ד בן גביר כי החלטת הממשלה ב-1944 הייתה "החלטה פוליטית שהתקבלה משיקולים זרים ונועדה לסתום פיות וכן לא היה לה כל בסיס מקצועי". "נדמה שהיום אין עוד ספק כי ההכרזה נעשתה כלפי חבר אנשים אשר אהבת ישראל פיעמה ועדין מפעמת בקרבם, רובם ככולם לא פעלו בדרכי אלימות, והדעות שלהם - גירוש האויבים, מאבק למען מדינה יהודית ואהבת עם ישראל – הן דעות ששר הביטחון של מדינת ישראל מתדהר בהם וחוק כמו חוק הלאום שעבר – הוא הבסיס להם", כתב עו"ד בן גביר.

"טפלו האשמות שווא". בן גביר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עו"ד בן  גביר הוסיף גם כי "היום בדיעבד מסתבר כי מירב החומרים החסויים שהובאו על מנת לאשר את הוצאת כך מחוץ לחוק היו חומרים של סוכני שב"כ דוגמת אבישי רביב אשר העלילו עלילות וטפלו האשמות שווא – והאמינות שלהם כקליפת השום". 
עוד ציין, כי "בכנסת ישראל פועלת היום הרשימה המשותפת שאנשיה מסיתים נגד ישראל, מבקשים לפגוע במדינה היהודית הדמוקרטית – ואדוני מגלה אוזלת יד משוועת בטיפול באותה מפלגה ובחבריה – אם מחבלים אלה ראויים לכהן בכנסת ואין לאדוני כל כוונה לא רק לבקש פסילתם  ודאי  לא להכריז עליהם כארגון טרור הרי שנוצר מצב אבסורדי ולפיו אוהבי ישראל מוכרזים כטרוריסטים והמחבלים האמיתיים נמצאים בכנסת".
בסיום מכתבו ביקש עורך דין בן גביר מהיועמ"ש תגובה ובמידה והתגובה תהיה שלילית תישקל עתירה לבית המשפט העליון. בן גביר אמר למעריב כי אם הבקשה להסיר את ההכרזה על תנועת כך כעל ארגון טרור תתקבל תשקול התנועה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.