שבעה בני אדם נפצעו, בהם שני ילדים באורח קשה, היום (שלישי) בתאונת דרכים חזיתית בין ג'יפ של האו"ם לרכב פרטי בכביש 978, סמוך לשעל שברמת הגולן. שישה מהפצועים הם בני משפחה אחת. בין הפצועים שני ילדים כבני 5 ו-10 במצב קשה עם חבלת ראש, שפונו במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו ילדה בת 10 במצב בינוני עם חבלה בגפיים וארבעה במצב קל, בהם פעוטה כבת שנתיים, לבית החולים "זיו". שוטרים הוזנקו למקום וסגרו את הזירה, וחוקר תאונות דרכים בוחן את נסיבות התאונה. 



פרמדיק מד"א מוטי שוברט סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב, שלושה ילדים בשנות העשרה היו לכודים בתוך אחד מכלי הרכב ובסיוע כוחות הכיבוי שהגיעו למקום חילצנו אותם, הילד שהיה פצוע קשה בראשו הורדם והונשם בשטח ופונה במסוק מד"א לבי"ח רמב"ם יחד עם ילד נוסף שהיה מחוץ לרכבים וגם כן נפצע באורח קשה. יחד עם כוחות רפואה של צה"ל הענקנו טיפול רפואי ל 5 הפצועים הנוספים והוא פונו לבית החולים זיו בצפת כשמצבם בינוני וקל".



כזכור, אשה בת 70 נהרגה ביום שבת האחרון מפגיעת רכב מרכב בשדרות ירושלים בלוד. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע ביצעו בה פעולות החייאה, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותה. מדובר בקורבן ה-169 בכבישים מתחילת השנה, כך לפי נתוני אור ירוק. יומיים לפני כן נדרס למוות אילון שלו-אמסלם בן ה-13, ברחוב אבן גבירול בתל אביב.



התאונה בגולן. צילום: דוברות המשטרה
התאונה בגולן. צילום: דוברות המשטרה



מחקירת האירוע עולה כי הנהג הפוגע, תושב ירושלים בן 23, החשוד בגרימת מותו של אילון, נסע על פי החשד כשמידת האלכוהול בגופו עולה עד כדי פי שישה מזו המותרת בחוק, כך ציינו גורמים במשטרה. כמו כן, התגלה כי כאשר השוטרים החלו לבצע את בדיקת הינשוף בנהג, הוא שיבש את הבדיקה והכשיל את תוצאותיה. בהמשך סירב הנהג אף לבצע בדיקת דם, ובכך מנע אפשרות לקבל את התוצאה שתקבע את רמת האלכוהול שנמצא בדמו.