בית החולים שערי צדק בירושלים הודיע היום (רביעי) כי התינוק שטבע בגיגית מלאה במים בירושלים לפני כשבוע נפטר היום (רביעי) לאחר שנעשו ניסיונות גדולים להשאירו בחיים.  



לפי נתוני ארגון בטרם, מאז שנת 2008 טבעו למוות 183 ילדים. עד כה, בשנת 2018 טבעו למוות 28 ילדים (הנתון כולל את 10 הרוגי נחל צפית). לשם השוואה, בשנת 2017 כולה טבעו למוות 15 ילדים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם הסבירה כי "חופשת הקיץ בעיצומה, וכבר אפשר להכריז על מצב חירום כאשר מדי שבוע אנו שומעים על עוד מקרה טביעה מזעזע. צריך להבין כי טביעה מכונה 'המוות השקט' מכיוון שילד טובע אינו יכול לאותת שהוא במצוקה. בתוך 2 דקות מרגע הטביעה מתרחש איבוד הכרה וכעבור שש דקות כבר מגיעים למצב של מוות". היא סיכמה: "ניתן למנוע טביעה באמצעות השגחה צמודה, רציפה ופעילה. ליד מקורות מים ההורה חייב להיות במרחק נגיעה מהילד וללא הסחת דעת. פשוט צריך לזכור - ליד מים לא מורידים מהילד לרגע את העיניים".

כזכור, אתמול בערב פעוטה כבת שנתיים וחצי נפגעה באורח קשה לאחר שטבעה מתחת לגשר בחלקו הצפוני של רידינג בתל אביב. ביום ראשון טבע למוות פעוט בן 3 מבני ברק בצימר בבריכה במושב יבנאל שבגליל התחתון. מותו נקבע לאחר פעולות החייאה ממושכות של צוותי הרפואה.