האם התקשורת מאבדת את הציבור? סקר חדש שהוצג בכנס של הרשות השנייה העלה כי רמת האמון בתקשורת היא נמוכה ביותר, עד כי 64% מהציבור לא נותנים בה אמון. ירון דקל התייחס הבוקר (רביעי) אצל ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM לנתונים: "יש שאלה אחת שנשאלת בקביעות בהרצאות שאני מבצע - מדוע התקשורת מציגה רק דברים שליליים? התשובה שלי בתגובה היא למה אנשים ממהרים לצפות בה? כשיאיר לפיד הנחה את מהדורת שישי בערב והקים את פינת החדשות הטובות היא ירדה מחוסר רייטינג. הציבור שמקטר לא צפה בה. אנשים מקיפים את עצמם בפייסבוק בחברים שדומים להם ולכן חושבים שזה מחליף את העבודה המקצועית של העיתונאים בתקשורת. הבעיה בתקשורת הייתה בעבר חריפה יותר עקב היעדר גיוון. היום זה כבר אחרת".



מגל טען שאין תקשורת ימנית בישראל חוץ מכלי תקשורת שלוקחים על עצמם את הנושא. דקל הבהיר לו: "ערוץ 20 זמין לציבור הרחב והוא יכל לבחור בו אך כל פעם מחדש הוא מעדיף את יונית לוי. הציבור יכול להחליט לצפות רק באראל סג"ל אך הוא לא עושה את זה". על הפופולריות של עיתון "ישראל היום" אמר דקל: "זה עיתון שקוראים אותו לא בגלל עמדותיו אלא בגלל שהוא בחינם. מאוד אהבתי את תוכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל ולא הפריע לי שהוא התחיל אותה בהערצה לביבי. אג'נדה לא מספיקה, מלבד אג'נדה צריך להביא גם עיתונות. אם ערוץ 20 יאמר שביבי הוא גדול ושליחו של האל ולא יביא מידע חדשותי חדש זה לא יספיק".

מגל הוסיף: "במשך עשרות שנים התקשורת טוענת שהיא אובייקטיבית אך לא אומרת את האמת לציבור. טוענים שאני עיתונאי ימני וענת היא עיתונאית אובייקטיבית. ענת הייתה 20 שנה ברשת ב' ועשתה תקשורת אובייקטיבית לכאורה אך היא עיתונאית שמאלנית. כל הדברים שהיא רואה היא דרך העין השמאלנית שלה, אני רואה זאת גם בתוכנית הזו". ענת השיבה לו: "בתוכנית הזו אנחנו חצי-חצי, בשביל זה אנחנו פה".
דקל סיכם: "חטפתי ביקורת בגלי צה"ל על כך שאני משתדל להביא אלטרנטיבה עם דעה אחרת. הרבה מאוד אנשים לא אהבו את זה אך אין ברירה. יש לשמוע את הדעה האחרת בין אם אוהבים אותה ולבין אם לא".
עריכה: איתמר זיגלמן