תא הטרור שביצע את הפיגוע בשדרות לה רמבלה בברצלונה באוגוסט בשנה שעברה, תכננו לבצע פיגועים נוספים ביבשת. על פי הדיווחים שפורסמו היום (רביעי) במדינה, הם תכננו בין היתר לשלוח משאית מלאה חומרי נפץ למגדל אייפל, ולבצע דבר דומה במהלך משחק שהתקיים בקמפ נואו ולפוצץ את כנסיית סגרדה פמיליה בברצלונה. המתקפה על שלושת היעדים התיירותיים הפופולריים, היתה אמורה להתרחש במקביל, ותאריך היעד היה שלושה ימים אחרי המועד שבו התבצע הפיגוע בשדרה. 

המידע התברר בעקבות ניתוח של רישומי הטלפון הנייד של מי שנחשב למנהיג הקבוצה. החוקרים איתרו עשרות חיפושים הקשורים לאיצטדיון של קבוצת ברצלונה, שהתבצעו בשבוע שקדם לפיגוע. עוד עלה מהנתנונים כי בוצעו חיפושים הקשורים למועדי אירועים ודרכי הגעה לאצטדיון, ובמכשיר הסלולרי נמצאו תמונות רבות של האצטדיון. 
מקור המעורה בפרטים הוסיף כי "נבחנת האפשרות לפיה הקבוצה תכננה לבצע פיגוע בסטאד דה פראנס, האצטדיון הלאומי של נבחרת צרפת בכדורגל, במהלך משחק". עם זאת, עדיין לא ברור איך הם תכננו לבצע את התקיפה המדוברת - האם באמצעות חגורות נפץ או באמצעות פיצוץ של כלי רכב. 

בנוסף, מוכרת בחנות הרשמית של ברצלונה אישרה בפני אחד העיתונים כי חברי התא הגיעו למקום מספר ימים לפני האירוע, וכי הם רכשו מספר פריטים של הקבוצה. ייתכן כי הם תכננו להסוות את עצמםבאמצעו כמעריצים של הקבוצה, באמצעות שימוש בפריטים המדוברים. 
החוקרים הצליחו לחשוף את תאריך המתקפה המתוכנן, 20 באוגוסט 2017, באמצעות מכתבים שנמצאו בתוך ספרים שהיו ברשותו של אימאם מקומי. שני המכתבים החלו במשפט - "אנחנו חיילים של ארגון המדינה האיסלאמית", ובשניהם צוין התאריך". חשוד להדגיש כי באותו היום, התקיים בקאמפ נואו משחק בין ברצלונה לבין ריאל בטיס. 

כזכור, ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות על פיגוע הדריסה הקטלני, שגבה את חייהם של למעלה מעשרה בני אדם, בהם ילד קטן. בנוסף, באירוע נפצעו למעלה ממאה בני אדם, בהם ישראלית אחת. שני חשודים נעצרו ואחד נורה למוות במהלך מרדף משטרתי.