אילנית, שנפצעה בשריפת המלונית בירושלים בסוף השבוע, שחזרה הערב (רביעי) את רגעי האימה במלון הדירות בראיון ששודר ב"החדשות". "חגגנו את יום הולדתו ה-45 של בעלי רונן. לא חיפשתי מלון מפואר עם בריכה כי ידעתי שנבלה את רוב הזמן בחוץ", הסבירה, "החדר שקיבלנו היה מוזנח ועלוב לעומת התמונות באינטרנט ולא היה בו חלון". ביום חמישי בערב, אחרי שהם חזרו לדירה ביחד עם ילדיהם - ינאי בן העשר ומיה בת ה-14 - פרצה שריפה במקום.

"המסדרון בער ולא היה לאן לאן לברוח", הוסיפה, "רונן התחיל לחפש נתיב בריחה ואני הרטבתי את הסדינים וניסיתי באמצעותם לעזור לילדים שנחנקו מהעשן". לדבריה, בשלב הזה היה קשה מאוד לנשום, והילדים החלו להקיא. "מה שעבר לי בראש באותם רגעים, זה שמע ישראל, שיציל אותנו", אמרה אילנית, "באומץ לב מטורף, רונן ניסה לפלס לנו דרך מילוט. הוא גיבור אמיתי אין דברים כאלה, הוא שם את עצמו במקום אחרון". אילנית סיכמה: "מקווה שיעשו עם המחבל הזה דין, מבחינתי הוא מחבל. מתפללת שהאריה שלי, הגיבור שלי, יתעורר מהר ויחזור הביתה"
הילדים מעודכנים במצב של אביהם?

הבנתי שינאי שאל אתמול אם אבא שלו מת. הוא חושב שאנחנו משקרים לו כי הוא לא רואה את אבא שלו. 
כזכור, אתמול שחזר החשוד המרכזי, עובד המלון לשעבר שפוטר, את ההצתה. ביום ראשון הוארך מעצרו ובשני מעצרו של חברו ששוחח עימו בטלפון מיד לאחר האירוע וקיבל ממנו הודעה במסרון כי המקום בוער. החשוד המרכזי במעשה תועד כשהוא בורח מזירת האירוע, וניסה לטעון להגנתו כי רק עבר במקום ושלח לחברו הודעה קולית. 
 
מפקד מחוז ירושלים בשירותי הכבאות, טפסר משה סויסה, הוציא בשבוע שעבר זימון לשימוע לפני סגירה לבעלי המלון, לאחר שהתברר כי הוא פעל ללא אישור. "אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים".
 
מלבד זאת, בית המשפט האריך עד ליום חמישי את מעצרה של חשודה אחרת, בת 37, תושבת שכם במקור, המתגוררת עם בעלה היהודי ושני ילדיהם בירושלים. חוקרי המשטרה מייחסים לה עבירה של קשירת קשר ישיר לביצוע ההצתה. נציג המשטרה ציין במהלך הדיון בבית המשפט כי לחשודה מיוחסות עבירות של ניסיון רצח, הצתה על רקע לאומני של מבנה וקשירת קשר לפשע.