ירושלים, תל אביב ובאר שבע מדורגות בראש רשימת הערים שבהן נגנבו במחצית הראשונה של שנת 2018 כלי רכב. כך מסר מנכ"ל חברת איתוראן ניר שרצקי.על פי הנתונים, כ־14% מכלל גניבות הרכבים בארץ היו בירושלים. במקום השני מדורגת תל אביב - 12% ובמקום השלישי באר שבע - 8%. עוד עולה מסיכום הנתונים, כי 34% מכלי הרכב שנגנבו בחודשים ינואר־יוני היו פרטיים.
 
שיעור הג'יפים והג'יפונים הגנובים עמד על 24%, רכבים מסחריים - 18%, משאיות ואוטובוסים - 18%, אופנועים - 4% וכלי ציוד מכני הנדסי - 2%.
באיתוראן ציינו עוד, כי בחודשים ינואר־יוני העבירו גנבי הרכב את הרכבים הגנובים לערים רמאללה וטול כרם הסמוכות למרכז הארץ, ששימשו כ"ערי מקלט עבור הגנבים". 
 

במחצית הראשונה של שנת 2018 העדיפו גנבי הרכב את שעות הלילה שבין יום ראשון ליום שני - כ־22% מכלל הגניבות. כ־80% מכלל נסיונות גנבת הרכב בחצי השנה האחרונה החלו בשיטת הפריצה האלימה לרכב ובניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים. עוד עולה מהממצאים, כי 15% מגניבות הרכב החלו בגניבת מפתחות הרכב מבית הלקוח ו־5% נגנבו בשוד אלים, או לאחר שמפתחות הרכב הושארו בו.

המחקר נערך בקרב כחצי מיליון כלי רכב ובתקופה זו תפסו צוותי האכיפה של איתוראן 64 חוליות של גנבי כלי הרכב, גידול של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 
 
להערכת החברה, מעצרן של חוליות גנבי הרכב יביא לסיכולן של 4,352 גניבות כלי רכב בטווח של שנה (החישוב בהתאם לממוצע רב־שנתי) ומדובר בחיסכון כספי של כ־350 מיליון שקל למשק הישראלי. במהלך החציון הראשון של שנת 2018 השיבה איתוראן לבעליהם 364 כלי רכב גנובים, בהערכת שווי של כ־73 מיליוני שקלים.