סגן המפכ"ל, ניצב זוהר דביר, הודיע היום (חמישי) למפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, כי ברצונו לסיים שירות של 35 שנים במערכת הביטחון ולפרוש. ניצב דביר שירת לאורך שלושה וחצי עשורים במגוון תפקידי פיקוד וליבה, ובין היתר כיהן באחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר במערכת הביטחון בתור מפקד הימ"מ. למקורביו אמר כי הוא אינו רוצה להיות מפכ"ל. "נתתי מספיק למדינה ואני יכול לעבור לשלב הבא בחיים".



המפכ״ל אלשיך נענה לבקשתו של דביר להתחיל תהליך של פרישה. מאז סוף שנת 2015, מכהן הניצב כסגן המפקח הכללי של המשטרה, תפקיד שהורחב והתעצם בתקופתו והפך בפועל לסמפכ"ל למבצעים ומפקד בפועל על יחידות הביצוע של משטרת ישראל, בהן מחלקת המבצעים, היחידה האווירית, יחידת המו"מ ועוד.



אלשיך ציין כי "ניצב דביר הוא קצין ערכי ועתיר ניסיון, בעל רקורד מבצעי מרשים אשר לאורך השנים תרם רבות לביטחון המדינה בכל תפקיד אותו ביצע. לא הייתה שום משימה שבוצעה על ידי זוהר שלא מתוך שליחות ולויאליות לארגון. האצילות שנדרשה בשלבי ניהול השינוי, הוכיחה את הרמה הערכית הגבוהה של זוהר ואת העמדת טובת הארגון מעל לכל שיקול. בשנים האחרונות הובלנו זוהר ואני, ביחד עם כל הספ"כ של משטרת ישראל, תהליכים ושינויי עומק רבים, בין השאר, סידור מטות המשטרה והפרדה בין בניין הכוח להפעלתו ועיצוב תפקיד הסמפכ"ל מחדש. לא רק משטרת ישראל חייבת לך תודה גדולה, אלא מדינת ישראל כולה".



אלשיך. "קצין ערכי". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלשיך. "קצין ערכי". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הסמפכ״ל מצידו התייחס בדבריו לתכנית האמו"ן שהוביל מפכ"ל המשטרה, וציין כי היא מהפכה שמלווה ותלווה את המשטרה עוד שנים רבות: "אין לי ספק שתקופה זו תיזכר כאחת התקופות החשובות ביותר בתולדות המשטרה. מבחינתי, השינוי המבני בפיקוד המשטרה וסידור מטות המטה הארצי (סיגמ"א), היווה אתגר אמיתי בצורך לשנות סדרי עולם ולעצב, בין היתר, תפקיד חדש כסמפכ"ל מבצעי האחראי על הפעלת הכוח בארגון, תוך יציקת תוכן לפונקציה פיקודית חדשה הנמצאת בתווך ומסייעת למפכ"ל בהפעלת הכח, בדגש על הפעילות הבין מחוזית שהולכת ומתעצמת. כבר היום, החברה בישראל, המשטרה ומדינת ישראל קוצרים את פירות ההצלחה בירידה משמעותית בתחומי הפשיעה השונים. אני מביט לאחור על 35 שנות שירותי בסיפוק גדול ובתחושת מיצוי עם מבט קדימה לאתגרים חדשים".



כאמור, ניצב זוהר דביר בן ה-53, נשוי ולו שלוש הילדים, צפוי לפרוש מהמשטרה במהלך החודשים הקרובים לאחר 35 שנות שירות בצה״ל ובמשטרה. מאז גיוסו ושירות ארוך שנים בימ״מ במגוון תפקידים עד לפיקוד על היחידה, שימש כמפקד מרחב עמקים, סגן מפקד מחוז צפון, ראש אגף תמיכה לוגיסטית, מפקד מחוז צפון ובתפקידו האחרון כאמור כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל.