שעות ספורות לפני שמצעד הגאווה בירושלים יוצא לדרך, פרצו היום (חמישי) עימותים בין אנשי הפלג הירושלמי הקיצוני לבין המשטרה על רקע מעצרו של בחור חרדי בשם איתן ראדה בשל סירובו להתייצב בלשכת הגיוס כחלק מהמאבק נגד גזירת הגיוס. בעקבות זאת הורו גדולי התורה "לצאת ולהכריז על מחאה אדירה ברחובה של עיר". בשעות הצהריים הגיעו מאות חרדים לצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בבירה, התיישבו על הכביש ומנוע את תנועת הרכבת הקלה. שוטרי מחוז ירושלים הגיעו למקום והחלו בפינוי המפגינים וכעת כלל הצירים פנויים לאחר שהרבנים הורו למפגינים לעזוב את המקום.



ניסיונות פינוי מחאת החרדים בירושלים
מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפרת הסדר משטרת ישראל פעלה בנחישות וביד קשה כנגד החרדים הקיצוניים שהפרו את הסדר בצומת הרחובות יפו - שרי ישראל  ומשבשו את התנועה במקום. במהלך הפרת הסדר עצרה המשטרה 46 מפרי סדר שנעצרו והועברו לחקירה". שוטרת נפצעה במהלך העימותים עם המפגינים ופונתה לבית החולים.
תותחי מים כנגד חוסמי הכבישים


גם בצפון היו הפגנות של חרדים ובעקבות כך נרשמו שיבושים בכביש 89 ממחלף אליפלט לעין עוזים. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום פועלים להשבת הסדר הציבורי והתנועה לסדרה. מומלץ לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות.
 

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "הציבור החרדי מבין היום יותר מתמיד, כי היעדים והמכסות שנקבעו בחוקי הגיוס הדרקוניים האחרונים, הינם גזירת שמד נוראה ואיומה שמטרתה לכלות ולחלן את הציבור החרדי. כולנו - בנערינו ובזקנינו, נצא לרחובה של עיר, ונמשיך להביע את מחאתנו וזעקתנו נגד הניסיונות הנלוזים והבלתי פוסקים מצד מספר חברי כנסת חרדיים שאטמו לבם גם נוכח נתוני השואה הרוחנית האיומה הזועקת מכל פינת רחוב. בנוסף, נביע הוקרה לאותם תלמידי ישיבות צעירים הנושאים על גבם את המאבק העיקש נגד גזירת הגיוס - בשעה שמוכנים הם להקריב את חירותם למען המטרה, ונזעק את זעקתם נגד מחוללי הרפורמות הארורות, עד להשבתה מוחלטת של הסחר בנפשות ופשרות על חשבונם של לומדי התורה".