100 אלף אנשים בכיכר: אלוף משנה במילואים אנואר סעב דיבר הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב' על ההפגנה נגד חוק הלאום שנערכה אמש בכיכר רבין ואמר כי "המצב בכפרים הדרוזים הוא בכי רע. מערכת החינוך קרסה מזמן". ההפגנה, לדבריו, היא אינה רק על חוק הלאום אלא על עניין השוויון שלא מופיע בו ומונצח שנים ארוכות. 



סעב הדף את הטענות לפיהן ארגונים ומפלגות מהשמאל עומדים מאחורי ההפגנה ומסיתים את הדרוזים: "ארגון גדול רצה לתרום כסף להפגנה, ואנחנו אמרנו לא בבית ספרנו. גייסנו כסף מהבית, אף ארגון שמאלני לא תרם לנו ואף פוליטיקאי לא נאם אתמול". סעב סירב לנקוט בשמו של הארגון שהציע לממן את ההפגנה אך השיב לשאלת המראיין כי "זו לא הקרן החדשה".



לדברי הקצין בדימוס, "כל מי שהיה בהפגנה אתמול, כל הקצינים שראיתם, רובם עם תעודות של הליכוד. אם לא הליכוד, אז כנראה ליברמן ובנט. אנחנו לא נגד הממשלה, אנחנו רוצים להיות ביחד. לא באנו ממקום של פוליטיקה ואנחנו גם לא הולכים לשם. העצרת הזו הייתה בגלל שאנחנו בעד שקיפות, אין פה שמאל או ימין. הגיעו לשם אנשים שרצו לתמוך בשוויון ובעדה הדרוזית".



"כולם חששו שהדרוזים יעשו בלאגן", אמר, "אבל אני חושב שעם ישראל למד אתמול איך מארגנים עצרות ומעבירים מסרים. על פי ההערכות היו שם 90-100 אלף אנשים, והרי יש רק 140 אלף דרוזים. הגיעו המון יהודים להפגנה".



סאב חזר ואמר כי אין לעדה הדרוזית בעיה עם צביונה היהודי של המדינה: "אין בעיה שהמדינה יהודית ודמוקרטית. להפך, אנחנו רוצים שהיא תישאר ככה, עם רוב יהודי ושהדגל יהיה דגל ישראל. אנחנו נגד מה שאין בחוק, לא מה שיש בו".