ישיבת הקבינט הביטחוני שהתכנסה היום (ראשון) הסתיימה ללא החלטה וללא קיום הצבעה, כך פורסם במהדורת ה"חדשות". במהלך הישיבה, שנמשכה כ-5 שעות, העריכו השרים כי הסיכוי להסדר קבע עם החמאס הינו קלוש. כמו כן, העריכו בישיבה כי מכיוון שחמאס דורש שחרור של מחבלים "כבדים" בתמורת השבת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין, לא תתקיים עסקה כלשהי בין הצדדים. לכן, הוסכם כי האופציה היחידה היא שקט תמורת סיוע הומניטרי לעזה. 



בנוסף לכך, בנוגע למשפחות שאול וגולדין אמרו השרים כי הם מבינים את כאבם, אך מפחדים שבעקבות הלחץ שלהן המצב ידרדר ואף יגיע למלחמה שאפשר להימנע ממנה. במערכת הביטחון מסרו כי צה"ל נערך לכל האפשרויות. 


כזכור, היום מחו משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל, אשר גופותיהם מוחזקות בידי החמאס, מול ביתו של ראש הממשלה, בדרישה כי ההסכם הבא מול חמאס יכלול את השבת הגופות לישראל. לאה גולדין, אמו של הדר, טענה כי "אביו של אורון שאול מת משברון לב לאחר שבנימין נתניהו, החבר שלו מהליכוד, בגד בו. "כבר ארבע שנים אנחנו מנסים להזיז את הקיר בנימין נתניהו, שמפקיר את החיילים שלנו".
 

אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין . צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה


כמו כן, בכיר מדיני הבהיר לקראת הישיבה כי "המגעים המתקיימים כיום ממוקדים במטרה אחת: הפסקת האש. הפסקת אש מוחלטת תביא מצד ישראל לפתיחה מחודשת של מעבר כרם שלום ולחידוש ההיתרים שנהגו לגבי מרחב הדיג. אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החזרת אזרחינו וגופות חללינו המוחזקים ברצועה. חלק מהדיווחים בתקשורת מתייחס למגעים פנימיים שמתנהלים בין חמאס לרשות הפלסטינית".

לפני כשבוע התפתח עימות בין שר החינוך נפתלי בנט לבין הרמטכ"ל גדי איזנקוט, במהלכו הביע הרמטכ"ל התנגדות לחלק מהדרישות של הדרג המדיני. "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות?", שאל בנט והוסיף, "אין כל מניעה משפטית. למה לירות לידן ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר".
 
איזנקוט ענה: "אני לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים זה נכון", בתגובה לכך בנט הקשה, "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?", על כך שאל הרמטכ"ל  "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?". כשבנט אישר שזוהי אכן כוונתו אמר הרמטכ"ל כי "זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


עימות נוסף התפתח בין שר הביטחון ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון אביגדור ליברמן, אשר הנחה את הצבא להנחית מכה קשה על חמאס ב-12 ביולי, מועד תחילת החופשה של תלמיד התיכונים, אך בגלל התנגדות חריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו המהלך לא יצא לפועל.
 
בישיבה, שהתקיימה במסעדה בקיבוץ ברור חיל, אמר ליברמן כי הוא חשב שצריך להנחית מהלומה קשה יותר על ארגון הטרור אך נתניהו התנגד. מעבר לכך, גם לגבי המשך הפעילות ברצועת עזה ראש הממשלה ושר הביטחון לא ראו עין בעין. לפי הדיווח, המחלוקת בין השניים נוגעת גם לגבי חמאס וגם לגבי צעדים במישור האזרחי. אנשים שנכחו בישיבה מסרו כי המחלוקת בין נתניהו וליברמן רק הולכת להחריף.