שלושה חודשים חלפו מאז מעצרו של השר לשעבר גונן שגב. באחת התמונות האחרונות שלו, הוא נראה כשהוא מצולם עם לאורה פישר, גרמנייה בת 28 אשר היתה בת הזוג שלו בשנים האחרונות. השניים חיו יחד בניגריה והיא עבדה במרפאה שלו. היא סיפרה על ההיכרות ביניהם בראיון שהעניקה הערב (ראשון) ל"חדשות עשר".

יצא לך לדבר איתו לאחרונה?

"התירו לי לשוחח איתו לפני שהוא נכנס לכלא. לפני חודש וחצי הוא אמר לי שיעבירו אותו למקום שבו לא יתנו לו דבר איתי שוב". 
את יודעת על ההאשמות?
"אני חושבת שהן שגויות. מעולם לא דיברנו על זה, אבל מה אוכל לומר אם לשב"כ יש טענות מבוססות נגדו? אני מאמינה לו אבל לא יודעת מה מחזיקים נגדו".
הוא אמר לך שהוא כועס על ישראל?
"בכלל לא. בכלל לא. בואי נאמר שהוא כעס על האופן שבו התייחסו אליו אחרי כתב האישום שהוגש נגדו, לאחר ששהה בכלא. כולם דיברו עליו באופן שלילי ביותר. הוא איבד את כל ה... בואי נאמר את המוניטין הטוב שהיה לו - הן כאדם והן כפוליטיקאי".
האם הוא סיפר לך מדוע עשה את מה שעשה בפעם האחרונה, עם הסמים והכול?
"לא. שוחחנו על כך אך הוא אמר שהסיפור פוברק וכפי שאני מבינה הם אמרו שהוא ניסה להיכנס עם הדרכון הדיפלומטי שלו והוא אמר שזה לא כך, ושהוא לא עשה את זה. אפילו ציינו שהוא לא ניסה לעבור עם הדרכון הדיפלומטי, אבל בשביל שיוכל להשתחרר מוקדם מהכלא, הוא נדרש להגיד שזה נכון". 
היא אמרה: "אפשר לומר שבניגריה הוא היה אדם אהוד מאוד מפני ש(עובדי) כל השגרירויות היו מטופלים שלו, בין שמדובר בשגרירות שוויץ ואוסטריה". לדבריה, לא היה רמז קונקרטי שהוא עשוי להיות מעורב בדברים שמדברים עליהם כעת. "הוא אפילו עבד עם שגרירות ישראל ולכן אני אומרת את זה", ציינה פישר, "הם מכחישים, אבל הוא נהג להיפגש עם השגריר במדינה לעיתים קרובות".
בת הזוג של השר לשעבר סיפרה על האירועים שקדמו למעצר. "לא יודעת כמה אתם יודעים, אבל הוא הוזמן רשמית לגיניאה המשוונית ובשגרירות אפילו הנפיקו לו אשרת כניסה לשם כך. בהמשך מישהו תפס אותו לפתע בנמל התעופה שם, כך שהסיפור היה מתוכנן - להביא אותו לשם ומשם לישראל", טענה, "בימים הראשונים התקשרתי לשגריר שהיה לו קשר עם אדם מהמוסד. התקשרו אלי, שאלו אותי כרגיל: 'מה ידוע לך? לאן הוא נסע? מתי שמעת ממנו לאחרונה?'".
היא הסבירה כי כעבור יומיים-שלושה אמרו לה: "אנחנו חושבים שהוא בסדר. אנחנו לא יכולים לספר לך יותר מכך אבל אנחנו מאמינים שהוא בסדר". לטענתה, זו הפעם האחרונה ששמעה לגביו מהמוסד או מהשגרירות. היא סיכמה: "אחרי כמה ימים הוא התקשר אלי ולא יכל לספר לי שהוא בישראל. הוא תמיד הבטיח לי שניסע לראות את ישראל אבל זה לא יקרה".