סערת גפן 2? המשורר יהונתן גפן פרסם הערב (ראשון) שיר חדש בחשבון האינסטגרם שלו, בו הוא רומז להשוואה בין חוק הלאום לבין חוקיה של גרמניה הנאצית. השיר, שנפתח במילים "לא, אני ממש לא משווה", מכיל את השורה "האם לפני שמונים שנה לא היה עוד עם נבחר, שהאמין בשלטון צבאי ובגזע העליון?", במה שיכול להתייחס לחוק היסוד שעבר בכנסת לפני כשבועיים, ונמצא תחת סערה ציבורית.





התגובות לפוסט שהתפרסמו בתגובה לשיר בחשבון האינסטגרם של גפן נעו בין מחמאות, כגון " מה יהיה עם הגאונות של האדם הזה", לבין האשמות בהשוואה שלא במקומה כמו "חבל ששוב פעם נפלת למלכודת של עצמך, שוב יעברו כמה ימים ושוב תתנצל על ההשוואה ועל זילות השואה. אין שום דבר שדומה בין אנשים שהחליטו לרצוח עמים שלמים בשם הגזענות שלהם , לבין עם שמבטיח לעצמו שמדינתו האחת והיחידה תישמר לעולם כמדינת העם היהודי. ואם בגרמניה של לפני 80 שנה היו מתנהגים כמו היהודים , אז היום היו לך עוד 6 מליון מעריצים".



כזכור, זאת לא ההשוואה, כביכול, הראשונה שעורך גפן בזמן האחרון בין מצבה של ישראל לבין גרמניה הנאצית, כאשר בחודש ינואר האחרון טען לדמיון בין


אנה פרנק לעאהד תמימי בשיר שפורסם גם הוא בחשבון האינסטגרם שלו. בעקבות הסערה שפרצה לאחר ההשוואה בין פרנק לתמימי, האיומים להפסיק להשמיע את שיריו ברדיו וביטולי ההופעות, נאלץ המשורר להתנצל על ההשוואה שביצע ואמר: "גם הפלסטינים בוחרים לעצמם גיבורי תרבות משלהם, אבל עצם זה שהבאתי לסיפור הזה את אנה פרנק וחנה סנש, זו הייתה טעות שאני מתנצל עליה מכל הלב. באותה מידה הייתי יכול לכתוב שאותה עהד תמימי עומדת באותה שורה עם וונדר וומן".