מאות חרדים המשתייכים לפלג הירושלמי הפגינו היום (שני) בבני ברק וחסמו את התנועה בעקבות גיוס תלמידי ישיבה ומעצרו של תלמיד הישיבה ניסן ראדה בכלא הצבאי. במסגרת המחאה נחסמו בשעות אחר הצהריים המוקדמות הרחובות השומר וז’בוטינסקי בעיר. 19 מפגינים נעצרו במהלך העימותים על ידי כוחות הביטחון ונזק נגרם לניידת משטרה.


המחאה בבני ברק. צילום: דוד פרלמוטר
בעקבות המחאה הגדולה בעיר הורגשו עומסי תנועה רבים, כאשר במסגרתם נחסם לתנועה ציר ז’בוטינסקי בבני ברק מרחוב בן גוריון לכיוון מזרח למשך מספר שעות.
 
בהודעה רשמית מטעם המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל עצרה 19 מהמפגינים אשר הפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים, ביניהם מפגין אשר ניפץ ניידת משטרתית וגרם לה נזק. משטרת ישראל פועלת כל העת להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ותמשיך לוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב. לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא".
 

כוחות הביטחון בבני ברק. צילום: קובי ריכטר/TPS
כוחות הביטחון בבני ברק. צילום: קובי ריכטר/TPS


המחאות בבני ברק. צילום: מחאת החרדים
המחאות בבני ברק. צילום: מחאת החרדים


מעצרים בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני
מעצרים בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני



לפני כארבעה ימים בלבד מחו פעילי הפלג הירושלמי בעיר על רקע מעצרו של הצעיר החרדי בשם בשל סירובו להתייצב בלשכת הגיוס כחלק מהמאבק נגד גזירת הגיוס. גם בצפון היו הפגנות של חרדים ובעקבות כך נרשמו שיבושים בכביש 89 ממחלף אליפלט לעין עוזים.