הסתדרות האחיות תפתח בשביתה החל ממחר, ללא מועד סיום, זאת לאור אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות במערכת הבריאות. יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל, אילנה כהן, סיפרה היום (שני) בתכנית הרדיו של ענת דוידוב ב-103FM כי "מחאת האחיות תתחיל מחר ותהיה ללא מגבלת זמן. אחרי כל כך הרבה מקרי אלימות כנגד אחים ואחיות, מה צריך עוד לקרות כדי שמישהו יקום ויפעל? לאנשים שיוצאים לעבודה מגיע לחזור ממנה בשלום ולא לגמור את המשמרת במיון או בטיפול נמרץ".



לדבריה, "הייתה ועדה שדנה במטרה למגר את האלימות לפני תשעה חודשים ואנחנו קוראות לבצע את המלצותיה. אדם שירים ידיים על עובד במערכת הבריאות צריך לדעת שיישפט במהרה ויקבל עונש כבד בבית הסוהר. נדרשים מאבטחים שיגנו על האחיות, ובמקביל חייבים לטפל בעומסים הקשים בבתי החולים".



"אדם נורמטיבי שמגיע לבית החולים בסך הכל רוצה שיטפלו בו", הסבירה. "לאדם כזה עולות המחשבות הכי גרועות שיש, וברגע שהוא ממתין שש שעות לטיפול כלשהו הסבלנות שלו פוקעת. לקחו להם את הכבוד- די עם זה. חייבים לפתור את הבעיה בחדרי המיון ולאחר מכן לטפל באותה זקנה בפרוזדור ששוכבת שם עוד משנת 2000. היום זו כבר פריבילגיה לשכב בפרוזדור. סליחה על ההשוואה, אבל בקרוב יתחילו להשכיב את החולים בקומות כמו בבית הקברות. אנשים לא מבינים שהאוכלוסייה גדלה וכך גם תוחלת החיים".





"כתבנו את הדברים לשר האוצר, שרת המשפטים, שר הבריאות, הכרזנו על סכסוך עבודה וקיווינו שזה ייפתר", אמרה. "השביתה אינה המטרה, אנחנו עושים היום את העבודה עבור האזרחים שלא קמו להילחם על הזכויות שלהם".



בנוסף ציינה שאם דורשים מהאחים והאחיות שלא לקשור את החולים במחלקת הפסיכיאטריה, אז יש צורך בכוח אדם נוסף שיוכל לשמור עליהם. "שוכבים שם אנשים מאוד בעייתיים, חלקם רוצחים ואנסים".



לשיחה הצטרף המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר ברוטו, שאמר כי "אנחנו פועלים ליישם את ההמלצות של הוועדה. בהרבה מבתי החולים הממשלתיים נמצאים שוטרים בחדרי מיון. גם את המסקנות על מחלקת הפסיכיאטריה אנחנו ניישם. אנחנו לקראת סיום הכנת של חוזה מנכ"ל, והטיוטה תתפרסם בימים הקרובים".



על התורים במחלקות הפנימיות והעומסים, אמר ברוטו כי "זהו נושא ששמים עליו דגש. משרד הבריאות מתקצב תוכנית של מיליארד שקלים לטיפול בעומסים, זה יהיה חלק מהמשא ומתן עם האחיות. אני מאוד מקווה שנצליח למנוע את השביתה הזו. המשא ומתן עוד לא נגמר".