המחאה מחריפה: ארגוני הנכים צפויים למחות היום (שלישי) בנתב"ג החל מהשעה ארבע אחר הצהריים. קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" הודיעה על ההפגנה המתוכננת לפני יומיים, ומסרה כי בכוונתה לגרום לשיבושים ואף לשיתוק שדה התעופה לזמן בלתי מוגבל כמחאה על קצבאות הנכים הנמוכות. "הדרישה הייתה ונותרה העלאת קצבאות הנכות לגבוה שכר מינימום", נמסר. בהפגנה, שמטרתה שיפור מצבם של הקשישים והנכים במדינה, צפויים להשתתף גם קבוצות וארגונים אחרים.



מטעם רשות שדות התעופה נמסר כי היום מתוכננים לעבור בשדה 92 אלף נוסעים, בהם 45,985 יוצאים ו-45,671 נכנסים. "רשות שדות התעופה קוראת לציבור הטסים היום להגיע לטיסות אחר הצהריים וערב המוקדמות מוקדם מהמתוכנן", נאמר. "על הציבור הרחב המגיע לנתב"ג לנהוג בסבלנות ולהישמע להוראות משטרת ישראל. נעשה כל שניתן על מנת שלוח הטיסות לא יפגע". 



הודעה הקוראת להצטרפות למחאה. צילום מסך פייסבוק



החודשים יולי-אוגוסט נחשבים לעמוסים ביותר בנתב"ג, ושיבוש הפעילות של השדה עשויה לגרום לעיכובים ארוכים בטיסות. הנכים חידשו את מחאתם לפני למעלה מחודשיים, לאחר שהממשלה העלתה את קצבת הנכות ב-500 שקלים בממוצע בלבד. נכון להיום, הקצבה המקסימלית מגיעה ל-3,000 שקלים, וצפויה לעלות עד למקסימום של 4,000 שנים בעוד כשלוש שנים, בכפוף להחלטת שרי האוצר והרווחה.