הדרום נמצא ביממה האחרונה תחת מתקפה מסאיבית של ירי מכיוון רצועת עזה ואתמול גם היו נפגעים. שלו לוי, סיפר על הרגעים בהם אבא שלו, אבי, נפצע מרסיס בידו. "פתאום היה צבע אדום, אבא אמר לי להישאר בממ"ד והוא בא. כשהצבע אדום נגמר, הוא יצא החוצה ואני נשארתי והיה עוד צבע אדום ובום. יצאתי לבדוק מה קורה, ראיתי שבחדר של אחותי יש עשן ואש, התקדמתי לכיוון הסלון ואבא צעק לי 'צא מהר מהבית', והיה לו מלא דם. חיפשתי משהו לחסום את היד, מצאתי מטלית וקשרתי לו את היד. ביקשתי עזרה מהשכנים שיבואו".



כאמור, אזור הדרום נמצא תחת מטח רקטות מאז אמש כאשר במקביל צה"ל תוקף יעדי טרור ברצועת עזה. מאתמול הותקפו ברצועת עזה כ-150 מטרות, מהן האחרונות שהותקפו במהלך הבוקר היו מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לחמאס. מאז אתמול בערב, זוהו מעל 180 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 שיגורים. 



כמו כן, בתקשורת הפלסטינית דווח על אולטימטום ישראלי שהועבר למצרים, לפיו אם לא תושג הפסקת אש עד השעה 16:00, תורחב המתקפה על רצועת עזה. גורמים פלסטינים מסרו לרשת אל ג'זירה כי "סבב הלחימה הסתיים, וכעת הכדור נמצא בידי ישראל".