תקופה ארוכה ישב רותם מרחובות בביתו, וניסה לחשוב על איך לעזור לאחותו חולת הסרטן. לפני כשנתיים ניסה לעשות מעשה, אך נתפס על ידי המשטרה ומאז עבר תקופה בה כמעט והורשע כסוחר סמים. רק בעזרת עורך דינו, הוא יצא, ככל הנראה, מהפרשה, וסיפר לברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM על השתלשלות העניינים.  

"זאת סיטואציה קשה. כמו שאמרתם, לפעמים אנשים עושים דברים שבסופו של דבר הם מצטערים עליהם, אבל אתה יודע - אין לך את האופציה ואין אף בנאדם שעוזר לך ואומר לך שבדרך אחרת תגיע לתרופות של אחותך. ואתה חושב שאתה יודע הכל. החלטתי ללכת ולסחור בסמים בשביל אחותי. סחרתי בירוק, לא משהו יותר גדול מזה".
"הייתי בן 18 שזה קרה. זה נראה כסף קל, הכרתי את זה מהסביבה שלי, מכיר את זה מהשורש. גדלתי במשפחה טובה, שיש לה ערכים ושומרת מצוות, ושמה אין לי מה לעשות. אני מכיר את העולם הזה. אני לא בעולם התחתון. לא הרגשתי שזה זה, הרגשתי שזה מסחר, כמו שתסחור בנעליים. זה אותו דבר. זה בגדול, ברגע שאתה מכיר את החברים, אתה מבין. זה בין החברים, זה לא בכמויות. כרגע התרחקתי מהעולם הזה.  אין לי מה לעשות שם. זה לא שלי".

איך זה התחיל? 
"כמו בכל עולם עסקים רגיל, יש אופציה שנפתחת ואתה לוקח אותה וקופץ עליה. היא אחותי הקטנה. לא חושב שניצלו אותי, זה יד רוחצת יד בגדול. אני קורא לזה עסק לכל דבר. זה עסק. בא בנאדם ומציע לך אופציה. נשמע שיש כסף, וידוע שיש כסף, אתה רואה את זה בסרטים, יודע שיש שם כסף".
"בנאדם קיבל כמות, אז הוא הציע לי 'שמע, קח קומישן ככה וככה, תשמור לעצמך קצת'. שוב, אני מדגיש, זה היה בין חברים. תפסו אותי. אני חושב שאלה היו שוטרים מהמודיעין של אותה תחנה, שהגיעו אלי. באו והפתיעו אותי בבית". 
אלון כריתי, עורך דינו של רותם: "בסופו של דבר לבית המשפט כלל לא היה לו מילה בעניין של רותם. הוא נעצר בחשד לסחר ושיתף פעולה מיידית. כמו שאומרים, הוא פתח על עצמו וסיפר את הכל. לאחר מכן, אמא שלו פנתה אליי בבכי תמרורים שאעזור לו, ואותה אני מכיר כי היא פנתה אליי שאעזור לה בגלל מצבה של האחות. פניתי מיידית לקצין החקירות של תחנת רחובות, גוללתי בפניו את כל השתלשלות האירועים, והתייחסתי למשפט אחד שרותם אמר 'עשיתי את זה בגלל המצב בבית'. 
"הם לא ידעו ולא ביררו את מצבו. מה שקרה הוא שהחוקר קיבל את הטענות, נתנו לו לצאת עם אמא שלו מהבית לבדיקות עם אחותו. יחידת התביעות, שהגישו כתב אישום, הגישו ארבעה אישומים של סחר בסמים. בבית המשפט הודעתי שאני לא אענה לכתב האישום וכי אבקש עיכוב הליכים מהיועץ המשפטי לממשלה. השופטית אמרה שהטיעונים שלי יפים לעונש, אך בסופו של יום, היועמ"ש ביקש את כל הניירת הרפואית של האחות ז"ל, שמע מה שקרה, והחליט לעכב את ההליכים נגדו".