פרשת הקלטת ראש אגף חקירות ומודיעין לשעבר, הניצב בדימוס מני יצחקי, ממשיכה להסתעף. רק לפני ימים ספורים פורסם כי תנ"צ גיא ניר, שכיהן בזמנו כקצין המודיעין הראשי במשטרה ונמצא כעת בחופשה כפויה מהמשטרה, חשף הקלטה שבה יצחקי הורה לו "לאסוף חומר" על גל הירש, שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל. כעת מתברר כי לתנ"צ ניר ישנן הקלטות מפלילות של בכירים נוספים במשטרה. 



ניר פנה שלשום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אותם בכירים, בהם גם המפכ"ל הנוכחי, רנ"צ רוני אלשיך, ניצב בדימוס יצחקי, ניצב בדימוס רוני ריטמן וניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב. ביתן, יש לציין, הוא הקצין שניהל את החקירה על התנהלותו של תנ"צ ניר בשנת 2015, שבסיומה הוצא האחרון לחופשה כפויה בשל חשד להתנהלות שאינה ראויה ואינה הולמת את תפקידו.  תמורת המידע שניר מבקש להעניק ליועץ המשפטי, הוא דורש חסינות מלאה.
 
במכתב שנשלח בימים האחרונים ליועמ"ש באמצעות פרקליטו של ניר, עו"ד מיכאל דבורין ממשרד בם, דבורין, כהן ושות', מציין הקצין בין היתר: "רנ"צ רוני אלשיך, אשר מצוי בניגוד עניינים חריף בנוגע לתנ"צ ניר, מנצל לרעה את סמכותו ואת תפקידו כדי להתנכל לתנ"צ ניר ולפגוע בו, בהיותו מודע היטב לעובדה כי הוא חושף שחיתות וכי כל הפעולות של מרשי נעשו במטרה לחזק את משטרת ישראל ולמגר את השחיתות והפשיעה. "יודגש", מוסיף  עו"ד דבורין, "כי תנ"צ ניר לא ביצע שום עבירה, ולכן החסינות דרושה לו לשם הגנה מהתנכלות המפכ"ל והקצינים המוזכרים לשם מסירת חומרים". המכתב הנוכחי הוא המשכו של מכתב נוסף ששלח ניר בשבוע שעבר למנדלבליט ובו ביקש ממנו להקים ועדת חקירה ממלכתית לחשיפת "תפירת תיק בעניינו של גל הירש", כהגדרתו. 
 

לאחר שקודם לכן, כאמור, חשף ניר את השיחה בינו לבין יצחקי בדבר איסוף החומר המודיעיני על הקצין הבכיר לשעבר בצבא. כעת הוא טוען שברשותו חומרים וראיות נוספות, לרבות ראיות דיגיטליות, בנוגע לעבירות פלילות שביצעו קצינים נוספים. עוד הוא טוען כי הוא העביר מסמכים בעבר למח"ש, למבקר המדינה ואף לבג"ץ, וכי הודות להם נפתחה חקירה ובעקבותיה סיים ניצב רוני ריטמן את דרכו במשטרה. לטענת ניר, עובדה זו מצביעה על כך שהוא דובר אמת: "אנו רואים בחומרה רבה את העבירות שבוצעו על ידי בכירי המשטרה, אך רואים בחומרה רבה אף יותר את הניסיון לצופף את השורות ולטייח את העבירות והמחדלים שנעשו תוך ניסיון נואל להטיל בוץ ורפש בתנ"צ ניר, אשר מילא את חובתו, חשף את ביצוע העבירות, ופנה אל הגורמים המוסמכים כדי שיבצעו את המוטל עליהם ויטפלו בדברים", כותב עו"ד דבורין ליועמ"ש. 
 
ממשטרת ישראל נמסר: "רק סומא לא יזהה את הקשר בין ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד גיא ניר ובין נסיונו המעורר שאט נפש להציג עצמו כ"חושף שחיתויות". נגד ניר הוגש כתב אישום בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל, לאחר שמיצה כל הליך משפטי אפשרי בבתי המשפט כדי למנוע זאת. 
אנו מנועים מלעסוק במעלליו אלו, כי אלה ידונו בבית הדין.  לצד הליך זה, סירב ניר לעבור הליך התאמה תעסוקתית כנדרש על פי חוק ההתאמה התעסוקתית, שנכנס לתוקף בנוב' 2017 ואשר בודק עמידה אישית  בכל הנורמות הארגוניות. יש מי שיאמר שאין זה מפתיע, לאור הנורמות שהוא מציג בהתנהגותו". 
 
"לאחר שסירב, בוצע הליך שימוע לפיטוריו על רקע אי התאמה תעסוקתית.  לאחר השימוע ומשהבין שפיטוריו קרובים, מנסה ניר מזה כשבועיים, לגרור את כל משטרת ישראל , כולל הקצונה הבכירה באח"מ ולהב 433 אותה מאשים ללא הרף בשחיתות, בעוד שבניגוד אליו, מדובר בקצינים שעברו את הליך ההתאמה התעסוקתית החדש והמחמיר, ללא רבב. זה לא פחות ממעורר שאט נפש כיצד קצין עם רמה ערכית ומוסרית כה נמוכה, עד כדי הקלטת מפקדיו תוך כדי ניסיון ״לדובב״ אותם להגיד דברים שישמשו אותו במאבקו במשטרה,  שהייתה לו כבית שנים רבות, ממשיך לחתור לפגיעה בקצינים בכירים על לא עוול בכפם". 
 
"משך כמעט שלוש שנים מאז שהוא בחופשה כפויה, לא נתקלנו במשטרה בשום דוגמא דומה של רמה ערכית כה ירודה, הקלטת מפקדים ועמיתים, הדלפה מגמתית שקרית ומניפולטיבית של חומרים רגישים בעלי חסיון ועוד. למען הסר ספק, התנהגותו שלו ראוי שתיחקר פלילית ויפה שעה אחת קודם. 
משטרת ישראל פנתה ליועמ״ש לממשלה להפסיק את מחול השדים הזה המתנהל כנגד המשטרה ולפתוח בחקירה מיידית כנגד תנ״צ גיא ניר, ללא קשר להליכים המשמעתיים נגדו והליך פיטוריו.   אם יהיו בידיו ראיות כלשהן התומכות בטענותיו, אדרבא, שיציג אותן בחקירתו. 
לא זכורה דוגמא כל כך קיצונית של "זעקת הקוזק הנגזל" כמו זו.  אותן בחקירתו".