חוקרי יחידת להב 433 עצרו הבוקר (שני) רב, המשמש כמנהל מחלקת כשרות ייבוא ברבנות הראשית, וארבעה נוספים. כמו כן, עוכבו לחקירה שמונה בני אדם. כלל המעורבים חשודים במעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. החקירה מתנהלת על ידי משטרת ישראל יחד עם משרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב ויחידת יהלום ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.



על פי החשד, הוא נתן תעדוף לספקים ולייבואנים בהכנסת מוצרים שונים לארץ בתמורה לשוחד ולטובות הנאה, תוך קיצור זמנים. יש להדגיש כי אין חשד שנכנסה לפה סחורה שהיא לא כשרה, אלא שאלו שהוא דאג ליצור איתם קשר שוחדי קיבלו תעדוף על ידו, מה שקיצר להם משמעותית את הזמן. העצורים הנוספים הם מספר ספקים בארץ שעבדו מולו.
עם מעצר החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. בחלק מהבתים נתפס כסף בשווי מאות אלפי שקלים. הם יובאו אחר הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה כי "העניין מצוי בחקירת משטרה. מדובר בעובד מסור ומקצועי, הרבנות סומכת על רשויות החוק ומקווה שיסיימו את החקירה בהקדם האפשרי ומייחלת לחפותו המלאה של העובד".