רקטת גראד אותרה הערב (שני) באזור בבנייה באחת השכונות בנתיבות. על פי הערכות, הרקטה נורתה מרצועת עזה במהלך סבב הלחימה האחרון ולא התפוצצה. משטרת ישראל אישרה, כי "אותר פריט באזור בבנייה בנתיבות. נלקח לבדיקה בידי חבלנים". עוד הוסיפו: "אנו פונים לציבור לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג".



מנתונים שפרסם דובר צה”ל נמסר כי מתוך כ־200 הרקטות והפצמ”רים שנורו לעבר ישראל מאז שהחל הסבב האחרון ביום רביעי, רוב הנפילות היו בשטחים פתוחים, וכיפת ברזל יירטה מעל 30 שיגורים. צה”ל השמיד יותר מ־150 מטרות צבאיות ברצועה, בהן מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג’באליה ושתי מנהרות טרור.

מאות מתושבי העוטף עלו ביום שבת האחרון לתל אביב וחסמו לסירוגין את הכבישים סמוך לתחנת רכבת השלום במחאה על טיפול הממשלה במשבר הביטחוני בדרום. "אף אחד לא מספר לנו מה קורה - האם אנחנו בהפסקת אש, האם הוחלט ששיגור העפיפונים מקובל על ידי מדינת ישראל?", תהו המוחים וקראו לראש הממשלה ושריו: "תחזירו את הביטחון לדרום".
 
גם ראשי היישובים בדרום הגיבו בביקורת קשה כלפי מקבלי ההחלטות, וקראו למבצע רחב שיפתור את המצב הביטחוני הרעוע ולא להפסקת אש שברירית. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר בתגובה: "אני מבין את הרצון להגיע למשא ומתן, אבל לדעתי הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולמדינת ישראל".