שתי תקריות אוויריות שהיו עלולות להסתיים באסון אירעו היום (שלישי) בשמי ישראל, כאשר מטוס מסוג צסנה 152 כשבתוכו טייס בודד, חניך בטיסת הסולו הראשונה שלו, נחת נחיתה קשה בשדה התעופה בהרצליה, שגרמה לשבירת קן הנסע הקדמי. ברשות שדות התעופה ציינו שהנחיתה הקשה, המכונה "קנגרו", הסתיימה ללא נפגעים, ונפתחה חקירה ברשות החוקר הראשי של תאונות המטוסים במשרד התחבורה. בעקבות שבירת קן הנסע הקדמי כאמור, המטוס נתקע למשך זמן ממושך על המסלול ולא ניתן היה לבצע המראות ונחיתות.



בתוך כך, תקרית נוספת נרשמה, כשקברניט מטוס בואינג 777-300 של חברת "סוויס" שהמריא אחר הצהריים מנמל התעופה בן גוריון דיווח על עשן במטבח האחורי. המטוס חזר לנתב"ג וקיבל עדיפות לנחיתה. בינתיים, הוזנקו למסלול כוחות כבאות והצלה של שדה התעופה ומד"א. המטוס כאמור הצליח לנחות בשלום והגיע לרחבת החנייה באופן עצמאי, כאשר הוא מלווה בכוחות הכיבוי וההצלה.



מטוס הצסנה לאחר הנחיתה. צילום: דוברות רשות שדות התעופה
מטוס הצסנה לאחר הנחיתה. צילום: דוברות רשות שדות התעופה



כזכור, רק לפני תשעה ימים אירע אסון תעופה בשוויץ, כאשר 20 נוסעים ואנשי צוות נהרגו לאחר שמטוס ממלחמת העולם השנייה התרסק בהרי האלפים. משטרת שווייץ הודיעה כי לא היו ניצולים בהתרסקות שארעה באגן בגובה של 2,450 מטרים. בין ההרוגים, 17 שווייצרים ושלושה בני משפחה מאוסטריה.