מתקרבים להפסקת אש ארוכה? לאחר כמה חודשים של מתיחות סביב רצועת עזה, נעשים מגעים לניסיון הסדרה ברצועה. שרת התרבות מירי רגב דיברה היום (רביעי) בתכנית הרדיו של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והבהירה כי היא סומכת על ראש הממשלה בנושא: "אני לא חברת קבינט ולא חשופה לכל התהליכים, ולכן אינני יודעת את השיקולים להגיע להסדרה כזו או אחרת. אינני יודעת אם טראמפ או נשיא מצרים מעורבים".



לדבריה, "דבר אחד ברור- מדינת ישראל לא יכולה לסבול לאורך זמן שיש ארגון טרור שיורה כשמתחשק לו ומשגר עפיפונים, וכשבא לו כולנו נכנסים למקלטים וכשהוא רוצה הסדרה תהיה הסדרה. אני מקווה שבסופו של יום הקבינט יקבל את ההחלטה הנכונה. אני סומכת על ראש הממשלה ושר הביטחון בנושא".



"אני חושבת שצריך היה להיכנס יותר באסרטיביות", טענה רגב, "עובדה שבסבב האחרון, כשהחל ירי מסיבי יותר, זה עשה משהו וחמאס רצו לבקש הפסקת אש. אין כאן שאלה של מי יותר חזק כי התשובה ברורה. לדעתי צריך לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים. לא יכול להיות שמנהיגי החמאס ישנו בשקט בלילה ואזרחנו ישנו במקלטים. ראש הממשלה מבין וחותר לזה. המצב הזה לא יכול להימשך".



רגב התייחסה למגעים להסדרה מבלי הדרישה להשיב את גופות החיילים גולדין ושאול, שמשפחותיהם עתרו לבג"ץ בנושא: "ממשלות ישראל לכל הדורות מחויבות להחזיר את הילדים הביתה. אני מבינה את כאב המשפחות אבל אני גם מבינה את מערכת השיקולים של הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש אלוף הפיקוד שלא יכולים להסתמך רק על כאב משפחות. אינני יודעת לקראת מה אנחנו הולכים כי אינני חברת קבינט. אני יכולה לומר באופן ברור שממשלת ישראל מחויבת להשיב את הבנים הביתה".





בהמשך, הגיבה שרת התרבות לסאגת האירוויזיון הבלתי נגמרת, שכמעט הובילה לביטולו. לדבריה, "הניסיון לאיים על הממשלה לא היה במקום. קיבלנו החלטה שאנחנו פועלים על פי הכללים של איגוד השידור האירופאי שעובד מול תאגיד שידור ישראלי. קיבלנו החלטה שכל עוד מערכת השיקולים עניינית והיא לפי הנהלים אנחנו לא מתערבים".



"ירושלים עוד על הפרק", הדגישה, "לדעתי האירוע צריך להיות בירושלים. לא אני מקבלת את ההחלטה ואני לא מתערבת בנושא. לישראל יש בירה וצריך להראות את פניה היפות. בירושלים יש את שלושת הדתות ומרקם חיים מאוד יפה בין חילונים לדתיים, ישן וחדש אך יש תאגיד שהוא יקבל את ההחלטה".



על מועמדתו השנויה במחלוקת של יאיר גולן לרמטכ"ל, אמרה רגב כי "אמירתו של גולן הייתה אומללה ואסור היה לו להגיד אותה. יאיר גולן היה צריך לומר 'טעיתי' ושלא הבינו אותו כראוי. יש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם. אבל, אני לא חושבת שאמירה כזו או אחרת יכולה להשפיע על דמותו של הרמטכ"ל. הרמטכ"ל של היום צריך להתמודד עם הרבה מאוד אתגרים כצבא שמתנהל בסוג תקשורת אחר. אני בדרך כלל בעד למנות אנשים עם כומתה חומה, אך אין כרגע מועמדים מגולני על סדר היום. יש מועמדים טובים ואני מקווה שיימצא המתאים ביותר לתפקיד".



לסיום התייחסה השרה לשמועות לקראת בחירות בעקבות חוק הגיוס: "שמעתי שיש בקהילה החרדית כאלה שיסכימו לקבל את חוק הגיוס כפי שהוא. נתניהו רוצה את כל הקואליציה בנושא הזה ולא רק חלקים ממנה. אם נצליח להעביר את החוק הבחירות יהיו במועדן. אם לא, נצטרך לקבוע תאריך לבחירות, שעל פי ההערכות יתקיימו בסביבות פברואר-מרץ".