לא היו נורות אזהרה", כך אומר הערב (רביעי) ל"מעריב", הורה מאחד מבתי הספר בהרצליה, בהם בנו ריינהורן, מאמן הכדוריד החשוד בפדופיליה, אימן את נבחרות בתי הספר. שעות ספורות לאחר שהמשטרה חשפה כי ריינהורן בן ה-35 מהרצליה, חשוד בעבירות פדופיליה בלפחות 140 קטינות באמצעות הרשתות החברתיות, הורים רבים גילו להפתעתם שיתכן וילדיהם נפלו גם הם קורבן.

"אני מכיר את הבחור הרבה שנים מבית הספר, אבל פעם ראשונה שנתקלתי בזה הייתה דרך התקשורת. הופתעתי, ילדיי למדו בבית הספר שהוא לימד, לא היו נורות אזהרה", מספר ההורה. לדבריו, "הדבר היחיד שהיה זה מקרה אלימות מילולית, לא פיזית, כלפי התלמידים". עוד הוא הוסיף כי עם התלמידים שלא היו בנבחרת הכדוריד הוא כמעט ולא היה בקשר.

ריינהורן לא היה מורה מוסמך ולכן הועסק בצורה חיצונית למשרד החינוך כיוון שההורים רצו שיילמד בבית הספר, במיוחד לאחר שהגיע להישגים בתחרויות. "חלק מההורים היו מאוד מרוצים ממנו ולכן הוא היה מועסק דרך תקציב תל"ן (תוכנית לימודים נוספת, ע"ל) ולא דרך משרד החינוך. הוא עבד דרך אגודת הספורט בני הרצליה, הוא לא היה עובד הוראה".

בנו ריינהורן. צילום: פייסבוק

נציג בוועד ההורים העירוני התייחס לפרשה ואמר כי "כרגע אנחנו מעריכים את עבודת העירייה לנסות למצוא את הנפגעות ואת צוות הפעולה שהיא הקימה".

בתוך כך, בעיריית הרצליה, מיד עם הפרסומים שלחו מכתב להורים מטעם מנהל אגף החינוך הרצליה ובו כתבו כי "אגף החינוך, בתיאום עם משרד החינוך, גייס את הצוותים המקצועיים - יועצות, פסיכולוגים, צוות מורים וסגל מנהלים למתן מענה מידי שיעלה כתוצאה מפרסום ההודעה. בתי הספר נערכו מבעוד מועד למתן תמיכה ומענה רגשי להורים, תלמידים ותלמידות שנפגעו כתוצאה מכך. צוותי החינוך והשרות הפסיכולוגי עומדים לרשותכם לכל שאלה או מצוקה, שתתעורר. אנא שתפו והיעזרו בצוותים המקצועיים העומדים לרשותכם בכל עת".

עוד נכתב כי "אני מזמין אתכם, ההורים, להיות ערים לכל גילוי של מצוקה אצל ילדיכם ואף ליזום שיח בנושא בהתאם. אנא שתפו והיעזרו בצוותים המקצועיים העומדים לרשותכם בכל עת. נפתח לרשותכם מוקד תמיכה 24 שעות, אליו ניתן להגיע דרך המוקד העירוני".