עשרות דיירים פונו היום (רביעי) מדירותיהם בבניין מגורים בן כ-10 קומות ברחוב רות ברמת גן, בשל חשש ליציבות היסודות. הבניין נבנה במסגרת תמ"א 38 הריסה ובנייה מחדש, לאחר הריסת המבנה הישן בן שלוש הקומות. החשש לסדקים ביסודות פרץ בעקבות עבודות חפירה שנעשות בסמיכות, לצורך בניית בניין נוסף. 
החשש הוא, שבעת עבודות החפירה נפגעו יסודות בעורף הבניין והבדיקה נמשכת. כוחות גדולים משטרה וכבאות והצלה הוזעקו לבניין, לאחר גילוי הסדקים. הבניין פונה כלילי מדייריו עקב חשש לקריסתו. בשירותי הכבאות וההצלה רמת גן ציינו שהחשש נבע מחפירות סמוכות של בניין חדש, כאשר במהלך העבודות נתגלו חלק מדפנות הקיר שנתמך כלא יציבות בשל חורים לא אופייניים בו. למקום הגיעו מהנדסים ומפקחים הנדסיים מטעם עיריית רמת גן שהחלו לבצע בדיקה יסודית במבנה הפרטי.
הדיירים נדרשו לפנות לאלתר את הבניין ולעיתים נוצרה בהלה. "אנחנו גרים כאן 50 שנים. עשרות שנים גרנו בקומה השלישית והאחרון בבניין הישן ואז עשו פינוי-בינוי, הרסו את הבניין ובנו בניין גבוה יותר עם יותר דירות. לפני שנה וחצי חזרנו לדירה החדשה בקומה השביעית", סיפרה לאה וגררו (73), המתגורר במקום ביחד עם בעלה ישראל, ניצול שואה כבן 83.

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני

"בשעה 13.00 פתאום שוטר דפק על הדלת ואמר לנו לפנות מהר את הדירה ולצאת מהבניין, כי יש חשש שהיסודות נפגעו", היא סיפרה עוד: "אני ובעלי, שהוא אדם חולה, יצאנו ושעות ארוכות היינו בחוץ, בחום הכבד. קיבלנו רק מים ולא ידענו מה לעשות, כמו השכנים האחרים".
הדיירים קיבלו בערב אישור לשוב לבניין, בתום התייעצות של כלל הגורמים במקום. עו"ד חיה מנע, המתמודדת בבחירות למועצת עיריית רמת גן ושמשרדה מייצג דיירים בבניין, הודיעה שיש כוונה להגיש תביעות משפטיות.
"לא ייתכן שעבודות בנייה יתבצעו באופן שעלול לסכן את הבניינים השכנים והדיירים המתגוררים בהם", היא ציינה, "משעות הצהריים הדיירים נאלצו להתפנות מביתם, מבלי שהוצעה להם חלוופת שהות ומבלי שהם יודעים האם יש סיכון בחזרה לביתם או לא. גם לא ידוע מה יהיו ההשפעות העתידיות של האירוע, כך שבנוסף לעוגמת הנפש עשויים להיות נזקים נוספים, שעליהם לקבל פיצוי בגינם".