זו ללא ספק אחת מפרשות הפדופיליה החמורות ביותר שנראו בישראל, לא רק בגלל חומרת המעשים המיוחסים לחשוד בה, אלא בעיקר בגלל המספר העצום של קרבנותיו. אתמול, עם פרסום הפרשה, יוחסו לחשוד בנו ריינהורן, מאמן כדוריד לילדים ונוער, בן 35 מהרצליה, עבירות של אינוס ומעשים מגונים ברשתות החברתיות בכ־140 קטינות. הפרשה נחשפה לאחר חקירה מאומצת ומורכבת שנמשכה מספר חודשים. 

רב פקד אורי שדה, ראש מחלקת חקירות ביחידה 105, היחידה לפיצוח עבירות פדופיליה ברשת של להב 433 שחשפה את הפרשה, דיבר בתכנית הרדיו של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM וסיפר כי "החקירה התחילה מוקדם יותר השנה בעקבות שתי קטינות שאינן קשורות זו לזו, שהגישו תלונה על פגיעה בהן ברשת על ידי מישהו שמזדהה כסוכנת דוגמנות. צוות החקירה למד את התלונות מכל הכיוונים, והתחלנו לאתר עוד קטינות שהיו במגע עם אותם הפרופילים באמצעותם נפגעו הקודמות. כך התרחב המעגל, כשאנו מזהים יותר ויותר פרופילים שהחשוד הפעיל. ככל שהתקדמנו, הפרופילים התחלפו, והגענו ל-140 קטינות".
 
לדברי שדה, מדובר כמעט בוודאות במספר גבוה אף יותר של קטינות שנפגעו: "אנו יודעים על קטינות נוספות רבות, אולם לא הצלחנו לאתר אותן עדיין, ואני מניח שיש גם מקרים שאנחנו לא יודעים עליהם".

להב 433. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
להב 433. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
 
לקח לכם שבעה חודשים על מנת להגיע אליו, למה?
"באופן חריג, החשוד הזה השתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לטשטש את עקבותיו. יש לו הבנה טובה במחשבים והוא הקשה עלינו מאוד. החקירה הייתה מאומצת, במשך מספר חודשים הגענו לקרבנות שלו אבל לא אליו. לשמחתנו, בסופו של דבר הצלחנו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ועם שיתופי פעולה בתוך המשטרה ומחוצה לה לסגור את המעגל ולהגיע אליו. הוא נעצר ביום שלישי בשבוע שעבר".
 
באופן חסר תקדים פרסמתם חלק מחומרי הראיות, מדוע?
"החומרים האלה הם קצה קצהו של החומר הקשה באמת שמצוי בידינו, והמטרה בכל הפרסום הזה היא להגיע לעוד קרבנות, כיוון שאנו מבינים שהוא פעל באופן נרחב ולאורך שנים בצורה סיסטמטית. אנו רוצים לעודד את הקרבנות לפנות אלינו, למוקד 105. הדפוס הוא פנייה של מעצבת בגדים, מעצבת בגדי ים, סוכנת דוגמנות או דוגמנית בעצמה, שניסתה להביא אותן לצילום עירום ואקטים מיניים".



140 קטינות זו התנהגות אובססיבית.
"נכון, הוא פועל בצורה מאוד מאורגנת ואובססיבית. הוא מנהל במקביל חיי משפחה נורמטיביים, הוא אדם מאוד אהוד על סביבתו, איש משפחה למופת. זה תפס את כל סביבתו הקרובה בהפתעה וליבנו גם עמם, כי הם לא חטאו והם למעשה קרבנות של מעשיו באותה המידה".
 
קלטתם ממנו אנחת רווחה? ניכר שמשהו ישב עליו?
"הדברים עוד בחקירה, אני אומר רק שהוא לא משתף פעולה. את אותה אנחת רווחה ציפיתי לשמוע גם אני, אבל כל חשוד לגופו".
 
שדה ביקש להעביר מסר להורים לילדים: "צריך לקיים שיח של אמון ופתיחות עם הילדים בעניין הזה, ולדבר על הסכנות ברשת, וצריך גם פיקוח של ההורים. נתקלנו לא מעט בחקירה הזו בהורים שניכר שאין להם הרבה שליטה או פיקוח על מה שהילדים עושים. זה תלוי כמובן בגיל, אבל אין לזה תחליף כרגע".

לדבריו, "יש תוכנות לפיקוח הורים ואפשר להגביל אולי בגילאים מסוימים חלק מהאפליקציות, אבל מה שבטוח הוא שלא ניתן לא לעשות דבר ולקוות ש'אצלי זה לא יקרה'. הרשת היא כר פורה עבור אנשים שמחפשים לפגוע בקטינים, וברגע שנתת לילד שלך את הטלפון אתה הופך אותו לכלי זמין בידי האנשים האלה. אתה חייב לתת לו גם הדרכה ופיקוח, אם אין ברירה". 

מהחקירה הסמויה שניהלה היחידה כאמור, עולה כי ריינהורן יצר קשר עם ילדות ונערות בנות 9 עד 15 באמצעות הרשתות החברתיות וואטסאפ, אינסטגרם ואחרות, תוך שהוא מתחזה לאישה ובעלים של חברה לייצוג דוגמניות. כך הצליח להלהיב את הבנות, שכמו רבות אחרות בגילים אלה חלמו להיות מפורסמות, ולרכוש את אמונן בהדרגה בשיחות הצ’אט שניהל עמן.
 
בשיחות אלה הבטיח ריינהורן לבנות ליצור עבורן “בוק” – אלבום צילומים מפואר - ולדאוג שיעבדו בדוגמנות. ההתכתבויות נעשו באמצעות שיח אדיב ומחמיא. ריינהורן הקפיד לשמר את האמון שרחשו לו הבנות, שסברו כי הן משוחחות עם חברה טובה שנמצאת בשבילן מעבר לקו. על פי החשד, הוא ניצל את תמימותן ואת האמון שרחשו לו והדריך אותן לחשוף את גופן בפניו ואף להחדיר חפצים לאיבריהן המוצנעים.

בתוך כך התגלה כי ריינהורן ניהל לפני 11 שנים את פורום הדוגמנות של אתר "תפוז" ואף היה ממארגני תחרות יופי מקוונת שערך האתר. ריינהורן התראיין בזמנו לאתר NRG של "מעריב", שם סיפר על הפעילות בפורום: "היום יש כל כך הרבה רמאים שמסתובבים באינטרנט ומציגים את עצמם בתור סוכני דוגמנות בפני ילדות בנות 14. הפורום הוא כמו אי של הגינות בים סוער, ויש בו שפע מידע על איפה אפשר להתחיל, איך מגיעים לסוכנויות, מאמרים מקצועיים וטיפים לזיהוי רמאים באינטרנט".

ריינהורן ב-2007: "יש כל כך הרבה רמאים באינטרנט". צילום מסך
ריינהורן ב-2007: "יש כל כך הרבה רמאים באינטרנט". צילום מסך