לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל ברצועת עזה וגופתו נותרה בידי חמאס התראיינה הבוקר (חמישי) לאילנה דיין בגלצ, ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון טעון וקשה. דיין פתחה ושאלה אם משפחת גולדין עודכנה בפרטי ההסכם מול חמאס, והאם ענתה כי היא לא עודכנה, והיא גם לא יודעת אל מי לפנות. בנוגע למתאם לענייני שבויים ונעדרים במשרד ראש הממשלה ירון בלום, היא ענתה: "קיבלנו ממנו משפט אחד, שמתאים יותר לדוברות. כל מה שאני יודעת זה מה שאני קוראת בתקשורת".



לאחר מכן, תקפה גולדין את ההסכם המתגבש ואמרה כי ממה שהיא קראה עד כה, "מדובר בהסכם מבזה", והוסיפה, "הדר נהרג בהפסקת אש אחרי שנתניהו שלח אותו לעזה. חמאס הפר את הפסקת האש, ובמהלכה חטפו והרגו את את הדר". גולדין הוסיפה עוד כי זאת למעשה הפעם הראשונה בה נעדר מוכרז כחלל צה"ל במהלך המלחמה עצמה.



"תשובות שמתאימות לדובר". ירון בלום, צילום: ירון בן חורין
"תשובות שמתאימות לדובר". ירון בלום, צילום: ירון בן חורין



"נכנעים לספין של ביבי ומשמשים כמריונטות שלו"



בתשובה לשאלה האם לדעתה נתניהו היה צריך לסרב להסכם ההסדרה כל עוד לא יושבו גופותיהם של גולדין ושל סמ"ר אורון שאול, שנפל גם הוא במהלך "צוק איתן" - גם במחיר של מלחמה, הביעה גולדין את פליאתה מעצם השאלה ושאלה את דיין, "איך את נכנעת לספין הזה שקושר את החזרת הבנים למלחמה?", לאחר מכן שאלה האם "מה האסטרטגיה להשבת החיילים. התשובה שלא עושים כלום עם כלום. את המלחמה לא אנחנו קובעים, אלא החמאסניקים, ואת ההפסקות שועי עולם קובעים. הספין הטוטאלי שהופך אותנו למשפחת גולדין לאויב, זה לא נורמלי, אני לא אחראית לאש בעזה".



"אני לא אמרתי שעדיפה מלחמה, אל תכניסי לי מילים לפה. אלה לא דברים שתלויים בי, אתם נכנעים לספין של ביבי ואתם משמשים כמריונטות שלו", המשיכה גולדין, "נתניהו הבטיח לנו מיד אחרי המלחמה שלא תהיה עוד עסקת שליט, אז אמרנו 'בואו נהפוך את המשוואה'. הוא אמר לנו ולמשפחת שאול, שבכל הסכם יהיה תנאי מוקדם - השבת החיילים, ועכשיו יושבים עם המצרים והאמריקאים ועושים הסכם".



הדר גולדין. צילום: דובר צה"ל
הדר גולדין. צילום: דובר צה"ל



"כולם יודעים שבכל עסקה בוחנים את האמינות של השותפים. איך לעזאזל אותה אמינות שנפגעה ב-2014, אחרי שחמאס הפרו הפסקת אש?", היא שאלה בזעם, "המלחמה קיימת ותתקיים בכל מקרה. משפחת גולדין לא אחראית למלחמה ולא רוצה מלחמה. שריפת השדות היא לא מלחמה?". כשהקשתה דיין ושאלה אם ייתכן ולנתניהו אין ברירה בנוגע להסכם, היא תקפה את ראש הממשלה בחריפות: "אין לו אומץ, הוא פחדן, איך הולכים להסדרה? הופכים את חיילי צה"ל לזבל, לכוסות חד פעמיות, מי מי יגדיר את הפסקת האש הבאה, מי ששלח את הדר ללא הגנה? נתניהו שלח חיילים לקרב, והוא צריך להחזיר אותם ולא חשוב עם יש מלחמה או אין". עוד אמרה האם כי אמינותו של ראש הממשלה ומשפחתו נפגעו בשנתיים האחרונות, בשל החקירות הפליליות שמתנהלות נגדם.



בסיום הראיון, לאחר שדיין שאלה את גולדין בנוגע לשיחה המדווחת בה ננזפו היא ואמו של שאול, זהבה, על ידי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, שטענה כי בכך שהשתיים "משתפות פעולה" עם יריביו הפוליטיים של נתניהו - בדגש על שרת המשפטים איילת שקד, הן פוגעות במאמצי השבת הבנים הבהירה האם כי היא לא מעוניינת להתעסק ברכילות, אך סיימה את דבריה ואמרה, "אנחנו נמשיך להיאבק עד שנחזיר את הדר, יש לנו נחמה גדולה מהציבור, שנינו דור שני לשורדי שואה, דבר אחד שלמדתי מאמא שלי, זה שמסתכלים קדימה, לא אחורה והאמת איתנו ויש לנו מדינה נפלאה ואנשים נפלאים שמתגייסים כל יום, ואם יש כמה אנשים שזייפו בעבודה שלהם, מותר לטעות אבל לא לחזור עליה, וכשהדר יחזור נדע את האמת. הסיבוב הבא לא יהיה תלוי במשפחת גולדין, ואבוי לנו שהופכים אותנו לאוייבי העם".