ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר היום (שישי) במשך ארבע שעות במעון ראש הממשלה בירושלים בפרשת בזק־וואלה (4,000) על ידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית וחוקרי רשות ניירות ערך. זמן קצר לאחר מכן, אמר כי הוא "בטוח שתיק בזק קרס באופן סופי". 



"אחרי החקירה היום, רה״מ נתניהו בטוח שתיק 4000 קרס סופית", נמסר בפתח התגובה הרשמית מטעמו. לדבריו, "הנתונים מוכיחים באופן חד משמעי שהסיקור על נתניהו בוואלה בתקופת אלוביץ׳ נותר שלילי כפי שהיה כשוואלה היה בבעלותו של עמוס שוקן, ולא השתנה כהוא זה כשנתניהו נהיה שר תקשורת.


לעומת זאת, דווקא שרי תקשורת אחרים, לאחר כניסתם לתפקיד, הם שזכו לזינוק אדיר בסיקור חיובי - לא רק בוואלה, אלא גם בכלי תקשורת מרכזיים בישראל. איש אינו טוען, ובצדק, שיש בכך איזשהוא פסול. אבל דווקא אצל נתניהו שיפור כזה לא היה, ולכן גם מן הטעם הזה תיק 4,000 מתפורר".



זו היתה חקירתו ה-11 של נתניהו, וככל הנראה גם האחרונה, לפני שהחוקרים יגישו את ממצאיהם לפרקליטות, אלא אם תוליד החקירה התפתחות מפתיעה ותיאלץ את החוקרים לבצע פעולות נוספות שיובילו בהמשך החקירה.



בסיום החקירה הוציאו המשטרה ורשות ניירות ערך הודעה משותפת, בה אישור כי ראש הממשלה נחקר. "הרינו לאשר כי ראש הממשלה נחקר היום במעונו בירושלים וזאת במסגרת חקירה המנוהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 וברשות ניירות ערך. החקירה מתנהלת בליווי של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

במסגרת חקירת פרשת 4000 הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית מוצקה לקשר לכאורה בין ראש הממשלה לאיש העסקים שאול אלוביץ', בעליהם לשעבר של בזק ואתר וואלה, וכן לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.



בתיק זה נחקרו כחשודים גם סטלה הנדלר מנכ"לית בזק לשעבר, אלוביץ, רעייתו ובנו וכן גורמים נוספים במשרד התקשורת בהם גם עד המדינה הנוסף בפרשה שלמה פילבר.