יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התארח בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, שם התייחס לדבריו של גיא פלג בהמשך להתפתחויות בחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסביר מדוע הוא מסרב להתנצל בפני ח"כ איתן ברושי והעביר ביקורת חריפה על התנהלותו של הקבינט המדיני־ביטחוני: "כל מי שיושב שם מפחד להצטייר כימני יותר מהאחר ולקבל ביקורת. הם הובילו אותנו למשא ומתן תחת ירי".



כשנשאל אבי גבאי מה דעתו על חקירות רה"מ, אמר כי לדעתו בנימין נתניהו צריך לדרוש לסיים את הנושא, ולהגיע להחלטות הנכונות. "הנושא הזה חמור, והוא חייב להסתיים מוקדם ככל האפשר. הציבור לא מתרגש מדבר שנמשך כל כך הרבה זמן, הוא מתרגל, למרות שבהתחלה הוא מאוד התרגש, אבל ברגע שנושא נמרח הוא מאבד מהעניין שבו".



האם לדעתך בנימין נתניהו כשיר להיות ראש ממשלה?


"מבחינתנו האירוע הכי קשה הוא דווקא פרשת הצוללות למרות שנתניהו לא נחקר שם. מדובר באירוע המשלב נושאים של ביטחון ושחיתות, וכל המטה שלו מעורב בזה. לא ראינו אותו יוצא כנגד אירוע זה למרות שהם ערבבו את השיקולים האישיים שלהם עם ביטחון המדינה. מעבר לזה אדם שעסוק בחקירותיו באופן כה אינטנסיבי בשעה שהוא מכהן כראש ממשלה זו בעיה למדינה. הוא לא יכול לנהל את מדינת ישראל, וגם להיות עסוק יומם ולילה בחקירות האלה. בסוף הכל קשור אחד בשני, ואנחנו חושבים שצריכים לצאת לבחירות עכשיו, לא רק בגלל העניינים הפוליטיים וחוק הגיוס, אלא בגלל הדברים האמיתיים: אובדן כוח ההרתעה בדרום, עליית מחירי הדיור ויוקר המחייה".



עוד הוסיף גבאי: "לאחר עשור בתפקידו כראש ממשלה נתניהו לא הצליח להביא ביטחון לדרום, לא פתר את בעיית יוקר המחייה, ומחירי הדיור בתקופתו רק עולים. לכן במידה ונתניהו יבחר שוב לא אצטרף לממשלה בראשותו. אנחנו אלטרנטיבה לממשלת נתניהו".





בהמשך נשאל האם לא מגיעה לנתניהו מילה טובה על שהשיג הפסקת אש: "הוא הוביל אותנו לכניעה, ועשה את הצעד הזה בנקודה בה אנחנו חלשים, ולא ארגון החמאס. היו לו ארבע שנים אחרי 'צוק איתן' לעשות את הצעד הזה, החמאס היה על הברכיים, מערכת הביטחון שמה על שולחן הקבינט את המלצותיה, ואילו הקבינט מסרב לקבל המלצות כי הוא מפחד".



גבאי המשיך: "חברי הקבינט מערבבים שיקולים פוליטיים בשיקולים ביטחוניים, כל אחד מהם מפחד לא להיות הכי ימני בחדר. אביגדור ליברמן נמצא שנתיים בתפקידו כשר ביטחון ומתוכן שנה אזרחי הדרום נמצאים תחת אש, ואת העובדות האלה אי אפשר לשנות. שנה שלמה הם הובילו אותנו למשא מתן, משלמים דמי חסות לחמאס.  אני תומך בהסכם ולא במבצע, אבל הגענו למצב הזה בדרך לא נכונה".



יש לך את הכישורים להיות ראש ממשלה?


"כשבנימין נתניהו מונה כראש ממשלה בשנת 1996 הוא היה בן 47, צעיר ממני ב־4 שנים. הוא נכנס לתפקיד לאחר שהיה סגן שר החוץ, ושגריר באו"ם. אני מגיע בגיל 51 עם הרבה יותר ניסיון: הובלתי אנשים, הצלחתי בחיים, הצלחתי להגיע מכלום לאן שהגעתי, הייתי מנכ"ל של חברות גדולות, הייתי שר. כשנגיע לבחירות תפקידי יהיה לשכנע את הציבור. אני בפוליטיקה לא בשביל עצמי, אלא בשביל תושבי הדרום, והדור הצעיר במדינה. אנחנו צריכים נורמליות, זקוקים לראש ממשלה מאחד, ואני הכתובת". 



בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


בהמשך ענה יו"ר המחנה הציוני לשאלה האם הוא באמת חושב שח"כ איתן ברושי הוא עבריין מין: "אני אעשה כל שביכולתי בכדי להילחם על סביבה בטוחה לנשים בישראל. היו שני אירועים והתייחסתי אליהם, ובזה מבחינתי אמרתי את שלי. אסור שאירועים כאלה יתרחשו ושאנשי ציבור יהיו חלק מדבר כזה. ח"כ ברושי הגיש נגדי תביעת דיבה, ונתייחס לנושא בבית המשפט".

לסיום נשאל גבאי על הפריימריז העתידים לבוא ואמר: "אני אעשה אחרת את מה שאחרים עושים בצורה צבועה. עד היום אנשים היו מפעילים פעילים לומר את מה שהם רוצים דרך אנשים אחרים, ומנהלים את הפריימריז בצורה לא ישירה ולא ישרה מול הציבור, אבל אני לא פוליטיקאי צבוע, ולדעתי אחד הדברים שמפלגה צריכה בכדי לנצח בבחירות היא נבחרת טובה שיודעת לעבוד ביחד. לכן אפרסם רשימת מומלצים מטעמי, ומנגד אף חבר מפלגה לא חייב להצביע לרשימה שלי. אני מאמין שיהיו כאלה שיגידו 'דווקא אני לא אצביע לרשימה שלו'. אני אשמח מאוד אם בני גנץ יצטרף למפלגה, זה יחזק אותנו, ואני קורא גם לאהוד ברק להצטרף למחנה הציוני ולפעול מתוכו".