העיתונאי רינו צרור סיפר הבוקר (שני) בגל"צ על העיתונאי ופעיל השלום אורי אבנרי שהלך לעולמו בגיל 94. "האיש שסלל עבורנו את הדרך לכתוב כפי שאנחנו כותבים", סיפר צרור, "התחלתי איתו והשנים הללו היו המרתקות מכולם. מיד אחרי מלחמת כיפור ולאחר מכן הוא טיפח וחנך המון עיתונאים שאתה רואה אותם היום בעמדות מפתח. כוח חזק מאוד של חופש ביטוי ונגד שחיתות מאז ומתמיד. הוא ידע מההתחלה מה הוא רוצה מהעיתון - 'בלי מורא ובלי משוא פנים'. הוא בנה את האספלט שאנחנו דורכים עליו. התקשורת מכירה אותו היטב, הציבור מכיר אותו מהצד האידאולוגי שלו". 


"אני מניח שהוא פעל כפי שפעל בגלל הדברים שראה במלחמת העצמאות ובתחילת שנות האזרחות", הוסיף, "שהפוליטיקאים לוקחים את הניצחון של החיילים ועושים איתו מה שירצו. אני נורא מצטער שלא ידענו לתת לו את פרס ישראל כי הוא היה ראוי לזה, כמי שחרט את החופש העיתונאי שהוא לב ליבה של הדמוקרטיה. אבנרי חי בתוך עמו וידע מה זה תקשורת. ידע לספר סיפור. מאז הפגישה עם ערפאת הוקע כבוגד. הוא אמר 'אמרתי לעם את האמת והם הוקיעו אותי כבוגד'". 

העיתונאית ענת סרגוסטי, שעבדה עם אבנרי בעיתון 'העולם הזה' ובנוסף התלוותה אליו לפגישה המפורסמת עם יאסר ערפאת סיפרה בכאן ב' כי "לספר שלו, האוטוביוגרפיה שלו, הוא קרא 'אופטימי' והוא כל הזמן אמר שלמרות המצב אני תמיד רואה את חצי הכוס המלא. עד הרגע האחרון הוא הלך להפגנות נגד פסקת ההתגברות וכד'. הוא תמיד אמר שאני דיברתי על מדינה פלסטינית אף אחד לא דיבר על מדינה פלסטינית ועכשיו כולם מדברים. היה לו עוד צד שראוי שנזכיר אותו שזה הצד העיתונאי שלו שרבים גדלו עליו. הייתי כתבת ב'העולם הזה' עד שהעיתון נפח את נשמתו. מיטב התחקירים התפרסמו ב'העולם הזה'', שתחקיר היה עדיין תחקיר, שהוא הבין שהעיתונות צריכה להיות עצמאית ולעשות תחקירים גם על האנשים החזקים ביותר".  

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאבנרי ופרסם הודעה בה נכתב כי "בימי המאבק לחירות ישראל לחם אורי אבנרי בשורות האצ״ל ואימץ לעצמו את קריאת התגר במעמדו המיוחד כאופזציונר נצחי. אבנרי דגל במילותיו של ז׳בוטינסקי ׳שקט הוא רפש׳ ומאבקו להכרה ממלכתית בלוחמי האצ״ל ומלחמותיו למען חופש הביטוי סללו את דרכה של ישראל כמדינה צעירה. היו לנו חילוקי דעות חריפים אך הן התגמדו מול השאיפה לבנות כאן חברה חופשית ואיתנה. יהי זכרו ברוך
 
מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, ספד אף הוא בטוויטר וכתב כי "אורי אבנרי, אחד הענקים שהיו פה. איש שלום, אוהב אדם, חד וברור עד יומו האחרון. איזה חיים מלאים, וכמה אומץ. לא ויתר אפילו לשנייה על אהבת הארץ ואהבת האנשים שחיים בה. יהי זכרו ברוך, והלוואי שנזכה לראות את חזונו מתגשם".

גם הכנסת פרסמה הודעה רשמית בעקבות מותו של אבנרי. "הכנסת מרכינה ראש עם לכתו של ח"כ לשעבר אורי אבנרי ( 1923-1918)", נכתב, "נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1965 מטעם "העולם הזה-כוח חדש" וכיהן בכנסות ה-6 וה-7 כהונה מלאה ובכנסת ה-9 כהונה חלקית מטעם מחנה של"י. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ספדה וכתבה כי "אורי אבנרי ז״ל היה עיתונאי אמיץ ואדם נדיר ופורץ דרך. עמד על עמדותיו למרות המתקפות ונטע בלב עם ישראל את רעיונות השלום והמתינות גם כשלא היו בלקסיקון, עם מבט צלול וחד ששמר עד יום מותו. ישראל תחסר אותו. יהי זכרו ברוך".


חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏כואבים את מותו של אורי אבנרי, איש יקר שהקדיש את חייו לשלום, לעתיד טוב יותר לשני העמים ולהקמתה של מדינה פלסטינית. הקול שלו, רעיונותיו והשקפת עולמו ימשיכו להדהד גם אחרי לכתו". 

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, כתבה כי "מעולם העיתונות ועד מחנה השלום, גדולתו של אורי אבנרי בכך שעיצב את ההיסטוריה הישראלית באופן שמעטים עשו, דווקא מפני שמצפון ואמת הובילו אותו. העובדה שזה היה כמעט תמיד נגד הזרם לא הובילה אותו לשוליות, אלא להפך, להשפעה. יהי זכרו ברוך". 

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין כתבה כי ״גם מי שלא הסכים עם תפיסת עולמו של אורי אבנרי ז״ל ידע כי הוא פועל מתוך אהבה לארץ הזאת ולאנשיה. כל חברה זקוקה לאוהביה אשר יתמידו באידאולוגיה שלהם, בעקביות ובאופן דמוקרטי לצד דוגמא אישית וענווה. הוא היה קול של דור שנלחם על המדינה בכל כוחו וחש כי עליו להמשיך להילחם על דרכה, גם אם מכיוון אחר לחלוטין, לטובת הדורות הבאים. יהי זכרו ברוך״.