מצילים את התיירות בצפון:מחלת העכברת בה לקו עשרות אנשים בשבועות האחרונים, עוררה בהלה גדולה בציבור והרחיקה מטיילים רבים מאזור הצפון, מה שפגע קשות בתיירות. רשות הטבע והגנים הודיעה היום (שני) כי היא מתחילה להזרים מים נקיים לתוואי נחל משושים וזויתן על מנת להפחית מהנחל את ריכוז המזהמים המצויים בו. התהליך צפוי להגביר את הספיקות והזרימה ובכך מקווים ברשות הטבע והגנים לפתור את בעיית ריכוז המזהמים הגבוה בנחל, למרות מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים בעקבות רצף השנים השחונות. 



"בתחילה יוזרמו כ-70 קוב מים לשעה, ובמקביל תיבדקנה ההשפעות הסביבתיות ועל איכות המים", נמסר מרשות הטבע והגנים. "בנוסף, נזרים מים נקיים גם לנחל הזויתן בנפח של 70 קוב מים לשעה".



שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים ציין כי "הזרמת המים הנוספת היא למעשה "החזרת מה שמגיע לנחל ולטבע". לדבריו, "אנחנו מודים לרשות המים, למקורות ולאגודת מי גולן על הסיוע ומבקשים בשם הטבע שיחד נמשיך להעלות את כמות הזרימה בנחלים הטבעיים. לגבי הזיהום שהיה בנחלים - זהו ניסיון בכיוון נכון ונקווה שהתוצאות יאפשרו פתיחתו מחדש של נחל הזוויתן המצוקי והמדהים ואת בריכת המשושים היפהפייה".



כבר ביום חמישי האחרון החלו ברשות הטבע והגנים בהזרמות מים מהסוג הזה, כאשר אז הוזרמו מים נקיים לשפך דליות - המג'רסה. מטרת ההזרמות היא לחדש את הרחצה בנחלים שנאסרו לכניסה על פי הנחיית משרד הבריאות, לאחר שדגימות המים שנלקחו מהם נמצאו לא תקינות. 



ברשות הטבע והגנים ביקשו למסור כי נכון להיום, הנחלים והמעיינות שנאסרו לרחצה באופן זמני על ידי משרד הבריאות בעקבות זיהום הם: זויתן, משושים, זאכי, יהודיה, ג'ילבון, מג'רסה ופארק הירדן. מלבדם, כל נחלי הצפון והגולן מותרים לרחצה.